Az MV Agusta sem marad ki a hyper-naked buliból

2019.11.04. 16:01

Az MV Agusta keményen odaver 2020-ra a naked vadállatok mezőnyének a Brutale 1000 RR-rel. A csúcs nakedből eddig csak egy limitált Serie Oro kiadás volt, most viszont jön a bő tízezer euróval olcsóbb kiadás. Jó, hát fogni kellett valamin a kiadást, így a csavarok titán helyett acélból készülnek hozzá, illetve szénszál helyett kovácsolt alumíniumból készülnek a felnik, de így sem fog vele senki hajléktalannak nézni. Merthogy ilyen az olcsó RR változat:

A Ducati 208 lóerősre lőtte be a Streetfighter V4-et, az MV Agustánál pedig nem vacakoltak, és ugyanúgy 208 lóerőt mondtak be (13450-es fordulaton), amihez  116 Nm nyomaték és 186 kilós száraz tömeg társul. A végsebességet illetően annyit mondtak, hogy 300 km/h felett. A soros négyhengeres blokk egyébként 998 köbcentis, melynek megoldásait a sajtóanyag szerint a motorsport ihlette.

Külön kiemelték a szelepvezetőket, a vezérműtengelyeket és a titán hajtókarokat, amelyekkel csökkentették a motor tehetetlenségét, és ehhez jön még egy új főtengely és az alacsony súrlódású dugattyúgyűrűket.

Az elektronika nágy üzemmódot ismer - sport, verseny, eső, egyedi - emellett van nyolc fokozatban állítható kipörgésgáltó is. Az elektronika IMU-t használ, így van benne egykerék-gátló is. Ezen felül van rajtautomatika és tempomat is. Ezek beállításait az MV Ride appon keresztül is lehet babrálni.

A futóművet és a kormánygátlót az Öhlins szállítja - ráadásul mindezek elektronikusan vezérelt félaktív darab. Emellett felkerültek rá MotoGP stílusú szárnyak is a hűtőnél. A lassításról Brembo Stylema nyergek gondoskodnak, melyek 320-as tárcsákba harapnak - és az egészet Bosch 9 Plus ABS rendszer felügyeli.