A Britten V1000 a példaképe a Vins kétütemű, 250-es sportgépének

2019.11.08. 10:58

A Vins Motors-ról volt már szó, idén az EICMA-n pedig bemutatták a gyártásra kész Duecinquanta 250-et - az utcán is használható, 250-es, kétütemű sportgépüket.

A 250-es, V2-es kétütemű a 80-as, 90-es éveket idéző koncepció, és ahogyan arról már korábban is írtuk, két kivitelben készül majd, lesz egy utcai Strada és egy kizárólag pályán használható Competizione.

Mindegyik változat Maranellóban készül, szinte a Ferrarik szomszédságában - méltó környezet egy olyan projektnek, amely nem csak az Aprilia RS250 szellemei örököse, hanem az egész kategóriának, az RGV250-től a Kawasaki KR1-S-en át a Yamaha TZR250-ig.

A Vins jelenleg a homologizációs ügyintézésnél tart, és az egyik fő piacukon, az Egyesült Királyságban már végeztek is vele, és az ottani adatlapról kiderül, hogy a szárazon 105 kilóra 74 lóerő jut 11700-as fordulatnál. A vezetőt pedig csak ABS segíti - az is azért, mert kötelező.

A váz ultrakönnyű szénszálas monocoque szerkezet, és igen érdekes megoldásokat vonultat fel, például a hűtő a tank alatt van (légcsatornában van, a menetszél szippantja ki a hőt, hasonlót a Britten V1000-en láthattunk).

Az első futómű egy szénszálas Hossack villa - szintén a Brittenen láthattunk hasonlót, de BMW K 1300-asok Duolever első futóműve is ezen az elven működik. A kerekek szintén szénszálasok, ahogyan a lengővilla is - a központi rugóstagot pedig keresztbe építették be, csak hogy az se legyen szokványos.

A versenyváltozat a hírek szerint 102 kiló, és kék-fekete-lila színkombinációban is kapható lesz, amellyel állítólag a már emlegetett Britten V1000 előtt tisztelegnek.