90 lóerős és 158 Nm nyomatékú lesz a BMW R18 blokkja

2019.12.09. 16:09

Bár a várakozásokkal ellenben a BMW nem mutatta be az EICMA-n az R18 cruisert, nyilvánosságra hozták a 1800 köbcentis léghűtéses bokszermotor műszaki adatait, hogy legalább dobjanak némi koncot a lelkes rajongóknak.

A nagy kéthengerest egyszerűen Big Boxernek keresztelték, ami egy hibátlan név, már-már amerikaiasan tökéletes, jól hangzik és perfektül összefoglalja a lényeget.

A teljesítménye 90 lóerő, ami 1802 köbcentiből nem sok (az R 1250 GS Adventure 1254 köbcentiből 136 lóerőt tud), de nagyjából azt hozza, ami például a Harley ki tud hozni a Milwaukee 8-ból (1746 köbcenti és 87 LE) vagy az Indian a Thunderstroke 111-ból (1811 köbcenti és 78 LE).

A Big Boxer a 90 lóerőt 4750-nél adja le, a vörös sáv pedig 5750-nél kezdődik. A legnagyobb nyomaték 158 Nm háromezres fordulattól, ami nagyságrendileg megint ugyanaz, mint a konkurenseknél, az Indian 161 Nm, a Harley 145 Nm-t tud. A BMW elárulta, hogy direkt úgy hangolták, hogy a 2000-4000 közötti tartományban legyen a sweet spotja. A blokk egyébként nem nehéz, a váltóval és a szívósorral együtt is csak 110,5 kiló.

A Big Boxerben dupla gyújtás, négyszelep és egy sor okosság dolgozik azon, hogy hozza az Euro5-öt, külsőre viszont egy klasszikus OHV kéthengeresnek tűnik - ez egy finom főhajtás a BMW R51/2 előtt, amely az első OHV blokkja volt a német cégnek. (Közben olvasónk, Péter szólt, hogy a BMW 1928-ban már adott ki széria OHV-t, ami az R63-as volt.)

A tervek szerint az R18 hatos váltója mellé kap egy elektronikus hátrameneti fokozatot, megkönnyítve ezzel a parkolást, illetve kitalálták, hogyan lehet az egytárcsás kuplungot összeházasítani az antihopping funkcióval.