Először nyilatkozott az Aprilia a doppingbotrányról

2020.01.09. 12:41

Az Apriliánál nem kapkodtak a nyilatkozattal, miután versenyzőjük, Andrea Iannone megbukott egy doppingvizsgálaton, és ideiglenesen felfüggesztették. Ez részben érthető, ugyanis a versenyzéstől való eltiltás nem végleges, ugyanis a B-minta tesztelése még nem zárult le (közben igen, a cikk végén ott a friss infó), ugyanis ha az negatív lesz, akkor Iannone ott lehet a rajtrácson - ha viszont az is pozitív, akkor az akár négy év eltiltással járhat, ami Iannone karrierjének a végét jelenti, de valószínűbb, hogy ha saras is, 3-9 hónap pihenővel megússza.

Rivola most elmondta, hogy a csapat továbbra is ragaszkodik Iannonéhoz, aki 2019-ben a márka legjobb eredményét hozta, Philip Islanden a hatodik helyen zárt, úgy, hogy rövid ideig vezetett is. Ugyanakkor készülnek a legrosszabb esetre is, és van forgatókönyvük arra, hogy ha a szezont, vagy legalábbis egy-két hónapot Iannone nélkül kell lehozniuk.

"A versenyzőnk oldalán állunk, de az Aprilia számára a szabályok tiszteletben tartása szent. Soha nem kételkedtünk Ianonnéban, ha mégis hibát követett el, akkor fizetnie kell érte, de amíg nincs meg az ítélet, kitartunk mellette".

Rivola beszélt arról is, hogy Iannonét a tesztpilótájuk, Bradley Smith helyettesítheti - ő 2019-ben került a csapathoz, miután a KTM-től elküldték. Érdekességnek elmondta, hogy nincs is nagyon más opció - hat hónappal ezelőtt Jonathan Rea jó választás lehetett volna, vagy akár Lorenzóval is leülhettek volna tárgyalni, de az utóbbiról azt nyilatkozta, hogy valószínűleg a Yamaha tesztpilótája lesz inkább. A csehek nagyon remélték, hogy az Avintiától elég kurtán-furcsán elküldött pilótájuk, Karel Abraham ülhet fel Iannone motorjára, de úgy látszik, az Apriliánál nem számítanak a cseh pilótára. Rivola emellett elmondta, hogy Iannone elveszítése komoly fejfájást okozna, mert ő segített megérteni, hogy mi a baj a motorjukkal, és megmutatta, hogyan lehetnének gyorsabbak.

Azért is különösen rosszul jött ez a felfüggesztés, mert hosszú előkészítés után éppen 2020-ra állnak elő egy teljesen új versenymotorral, például nyugdíjazzák azt a 75 fokos hengerszögű V4-est, amellyel belevágtak a GP-be, és helyette egy a Hondához és a Ducatihoz hasonló, 90 fokos hengerszögű négyhengeressel állnak rajthoz, bízva abban, hogy a következő szezon nem lesz annyira kiábrándító, mint az eddigiek. Bradley Smith versenyeztetése mellett szól az is, hogy az idei év során ő dolgozott az új versenymotoron, eddig neki van a legtöbb tapasztalata vele.

FRISS: lezárult a B-minta vizsgálata, abban is volt dopping. Ezt az Aprilia nem kommentálta, Iannone ügyvédei még fellebbezhetnek, elméletileg még ott lehet a szezonkezdésen, a szepangi tesztet viszont biztosan bukta.