A Kawasakinak esze ágában sincs visszatérni a MotoGP-be

2020.02.06. 09:30

A Kawasaki 2002 és 2008 között ott volt a MotoGP-ben, és nem termett számukra sok babér, ennyi idő alatt háromszor állhattak a dobogóra, úgyhogy 2009-ben a gazdasági válságra hivatkozva kivonultak. A Superbike VB-n viszont maradtak, és oda irányították az összes sportra szánt forrást, aminek meg is lett az eredménye, a 2010-es években elképesztően megerősödtek, Tom Sykes 2013-ban bajnok lett, azóta pedig Jonathan Rea zsinórban ötször hozta el a bajnokságot.

kawagp

Amióta az Aprilia, a KTM és a Suzuki is ott van a GP-ben, többször felmerült a kérdés, hogy a Kawasaki mikor tervezi a visszatérést, most pedig a cég rendkívül jedi nevű vezetője, Ichiro Yoda nyugtatott meg mindenkit, hogy eszük ágában sincs ilyesmit tenni - úgy fogalmazott a Speedweeknek adott interjúban, hogy a MotoGP körülbelül tízszer annyiba kerülne számukra, mint a Superbike, és nem hozna a cégnek semmit, ha nem tudnak versenyeket nyerni. Tehát túl drága nekik, így pénzügyi megfontolásból távol maradnak.

Yoda szerint a GP évente 60-70 millió Euróból jönne ki, és miheztartás végett, a Honda kb. 100 milliót költ rá. Ezen felül elmondta, hogy nem tudnák meggyőzni a Kawasaki vezetőségét arról, hogy a MotoGP-ben elért ötödik hely hasznot hajt nekik, mert egyedül a győzelem számít, kategóriától függetlenül.

Nem a Kawasaki az egyetlen, akik távol marad a GP-től, a BMW hasonlóan nyilatkozott - igaz, ők a Superbike-ba is csak idén szállnak be gyári csapattal, cserébe talán ők voltak az egyetlenek, akik a motorsporton keresnek is a customer racer programjukkal (a privát csapatoknak adnak technológiai támogatást, pénzért).

A többi japán gyártótól eltérően a Kawasakinak nincs nagy múltja GP-ben, és a viszonylag friss belépőkkel szemben - Aprilia, KTM - a kisebb kategóriákban sem voltak ott, vagyis hagyomány náluk, hogy távol maradnak a prototípus gépek világbajnokságától.