Nem törlik el a Superbike-ban a Ducati fordulatszám-korlátozását

2020.02.06. 11:27

A Ducati Panigale V4 R tavaly mutatkozott be a világbajnokságon, és irgalmatlanul jól kezdett, úgyhogy a verseny szervezői az 16 350-es maximális fordulatszámot 250-nel csökkentették 16 100-re, amivel Alvaro Bautista dominanciája egyből meg is tört - és Rea ha nem is simán, de magabiztosan húzta be a bajnokságot.

bautista-phillip-island

Most, hogy véglegesek a 2020-as szezon szabályai, kiderült, hogy a Ducatinak marad a fordulatszám-limit, vagyis a Ducati 16 100-at foroghat, a Kawasaki 14 600-at, a Yamaha YZF-R1 viszont emelhet egy kicsit, 14 700-ról 14 950-ra, míg az új CBR1000RR-R limitje 15 600 lesz. A BMW változatlan marad, 14 950-ig foroghatnak. Az FIM fenntartja a jogot, hogy ezeket a szezon folyamán módosíthatja.

A Ducati tavalyi erős kezdését (az első 11 futamon 11 győzelem), majd az azt követő visszaesést sokan a fordulatszámlimittel hozzák összefüggésbe, mások Bautista modernebb vezetői stílusával, amelyhez kellett idő, míg a mezőny alkalmazkodni tudott - az igazság soha nem fog kiderülni, az viszont tény, hogy a Ducatik az új limittel is rendkívül erősek maradtak, mind végsebességben, mind gyorsulásban kiemelkedtek a mezőnyből, Bautista és Davies a szezon második felében is képesek voltak egyenesekben 2-3 ellenfelet is átlépni.

A Ducati számára problémát jelent, hogy olyan területen erős, amit a FIM korlátozhat - motorerő -, míg a Kawasaki a balanszban és kezelhetőségben erős, ami nem számszerűsíthető, de legalább olyan fontos, mint a motorerő. Az pedig kérdéses, hogy a Yamaha tud-e előre lépni a megemelt fordulattal - illetve minden szem a Hondán, hogy az ő motorerejük a maximális 15 600-as fordulattal egyensúlyban lesz-e a mezőny többi indulójával, vagy ha Bautista ismét jól megy, majd a szezon felénél jól megverik egy újabb korlátozással.