Hibrid hajtást fejleszt a Kawasaki
Úgy tűnik, hogy a Kawasakinál az elektromos projektjük után egy hibrid hajtásláncon kezdtek dolgozni. A legújabb szabadalmi bejelentésükön ugyanis egy benzin-elektromos motor látható.
A képek alapján úgy néz ki, hogy egy túramotor lenne az alap - logikus választás, a cruiserek után ebben a műfajban számít legkevésbé a súly, ami a hibrid hajtásláncok legnagyobb rákfenéje, hiszen egyszerre kell egy teljes értékű benzines járműnek lenniük, miközben cipelniük kell pluszban egy villanymotort és az akkumulátorokat.
A fő hajtás a Kawasaki motorjánál is a belső égésű motor, viszont négy különböző üzemmód közül lehet választani egy kis joystick-szerű gombbal.
Az alábbi táblázatban látható, hogy a különböző üzemmódokban más-más szerep jut a villanymotornak, van, hogy együttműködik a motorral, van, hogy csak az akkumulátort táplálja visszatöltéssel, és van, hogy kizárólag villannyal működik. Az üzemmódválasztó joystick alatt található egy gomb, ami a 36-os jelzést kapta, az egy boost gomb, amely rövid ideig extra teljesítményt nyújt a villanymotor rákapcsolásával.
Bár úgy tűnhet, hogy a Kawasaki élen jár a fejlesztésekben, egyelőre a szabadalmakon kívül nem sokat láttunk tőlük, egyedül az Eneavour elektromos motort, amelyről kijelentették, hogy kizárólag a technológiát próbálgatták, nem fog gyártásba kerülni.