Egyre inkább úgy tűnik, hogy a KTM egy 890 alapú sportmotoron dolgozik, mostanra pedig biztosabbak lehetünk benne, hogy mindezt a KTM alapú sportmotorokat gyártó Krämer közreműködésével teszik.
A KTM-nek az utolsó sportmotorja az RC8 volt, és azóta legfeljebb terveik voltak, prototípusoknál tovább nem jutottak, és nem is volt hozzá igazán jó platformjuk. Most viszont a 890 Duke R blokkja a maga 130 lóerejével megfelelő lehet, ráadásul alapból megvan hozzá minden fontos elektronika, a gyártása sem különösebben drága, plusz akár a változás előtt álló Supersport kategóriában is indulni lehetne vele a világbajnokságon, ha átmennek azok a szabálymódosítások, melyeket a Ducati és a Triumph is sürget.
Térhálós vázú, KTM blokkos sportmotor már létezik, a Krämer gyártja GP2 néven. A Krämer egyébként szoros kapcsolatban áll a KTM-mel, a német márkát három KTM dolgozó alapította, és máig jó viszonyt ápolnak az osztrák gyártóval. És most is közösen dolgoznak valamin - hogy pontosan miről van szó, azt viszont nem tudni, de egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy a Krämer sportmotorokkal szerzett tapasztalatait használják most fel a fejlesztéséhez. Ahogyan az sem kizárt, hogy a KTM fel fogja vásárolni a Krämert, vagy éppen közösen készülnek a Supersport VB-re, esetleg a Moto2-es projekt miatt állnak össze.