Az Indiannál belátták, hogy mindenki utcán használja az FTR1200-at

2021.03.03. 13:10

A vízhűtéses Indian FTR merész húzás volt, és bár a gyár flat track replikaként kommunikálta, igazából egy szokatlan stílusú streetfightert dobtak piacra - most, két évvel a bemutató után pedig frissítik is a típust. A legfontosabb újítás, hogy az FTR1200, az FTR1200 S és az FTR1200 R Carbon egyaránt 17-es kerekeket kap a korábbi 19-es első és 18-as hátsó helyett (a scrambleres stílusú FTR Rally megmarad a 19-es és 18-as kerekeknél). Emellett sokkal meredekebb lesz a motor geometriája, a villaszöget 26,3-ról 25,3-ra csökkentik, az utánfutás pedig 130-ról 100 mm-re megy össze.

Ezekkel együtt csökkentek a rugóutak, a korábbi 150 mm helyett mindkét végén sportmotorosan rövid 120 mm maradt csak, és az ülésmagasság is 36 mm-rel lett alacsonyabb, sőt, a kormány is négy centivel keskenyebb. Az összes változat afelé mutat, hogy egy aszfalton jobb, kezesebb motort hoztak létre, hiszen az előzőt sem használta senki flat track pályán.

A blokkot hozzáigazították az Euro5-höz, de az 1203 köbcentis V2-es teljesítménye és nyomatéka nem változott, maradt 123 lóerős és 120 Nm csúcsnyomatékú. És bevezettek egy új fejlesztést, alapjáratnál a hátsó hengert lekapcsolja, ezzel csökkentve a fogyasztást és a hőt.

Az alap FTR Sachs futóművel érkezik, ahogyan az S változat is, a kettő közötti különbség az elektronikában van, az S TFT műszerfallal, üzemódokkal és kanyar-ABS-szel rendelkezik. Az R változatot az Öhlins futóművéről ismerhető fel.