Aktív futóművön dolgozik a Marzocchi

2021.12.17. 07:34

Az elmúlt hetekben mi is több olyan új motorkerékpárról írtunk, amelyek a jelenlegi csúcs-futóműveket kapták meg, elég csak a WP Apex második generációs félaktív rendszerével felszerelt KTM 1290 Super Duke R Evóra és 1290 Super Duke GT-re, vagy az Öhlins legfrissebb rendszerét kapó Yamaha MT-10 SP-re gondolni. Félaktív futóművek persze eddig is voltak, de mint minden más, ezek a rendszerek is fejlődnek. A Marzocchi viszont lépne egy még nagyobbat.

marz.png

Az olasz futómű-specialista ugyanis bejelentette, teljesen aktív futóművön dolgozik, ezzel pedig ők lehetnek az elsők, akik motorkerékpárra kínálnak ilyesmit. Egyébként a félaktív és az aktív megoldás közti különbség részben a külső energia felhasználásában rejlik. Előbbi esetében nem szerepel a képletben a külső energia, utóbbinál viszont már az is bekerül a rendszerbe például a lengéscsillapítók, a rugók vagy akár a stabilizátorok segítségével. Másfelől pedig az sem mindegy, hogy a rendszer utólag alkalmazkodik az útviszonyokhoz, vagy már előre fel tud készülni a változásokra.

A Marzocchi a projektet prediktív villa munkanéven futtatja, ezzel is azt sugallva, hogy olyan megoldáson dolgoznak, amely képes előre észlelni az útviszonyok változását, és alkalmazkodni is a friss körülményekhez.

Azt egyelőre nem tudni pontosan, mikor mutathatják be a friss fejlesztést, de óvatos utalásokat már tett a vállalat első embere. Florenzo Vanzetto szavaiból azt sejthetjük, hogy már év elején előrukkolnak az első generációval. A Marzocchi ezzel nemcsak a teljesítmény jobb kihasználását, hanem a biztonság fokozását is célul tűzte ki. Az aktív futómű – amint az egyáltalán elkészül – először természetesen a csúcsmodellekben, prémium kategóriás gépekben jelenhet meg.