Európai változat is készülhet a Taro nagyrobogójából

2022.01.05. 10:39

Ha azt mondom, Taro, nem sokan vágják rá, miről is van szó pontosan. De ha Lexmotót említek, akkor már többen azonosítják be azt a kínai motorgyártót, amely Európában is jelen van, legalábbis Nagy-Britanniában mindenképpen. Most egy újabb nagyrobogón dolgoznak, a Taro TR300T-ből lesz Lexmoto-variáns is.

Taro TR300T Scooter News 01

Noha hivatalos bemutató még a Távol-Keleten sem történt, a kiszivárgott dokumentumokból már kiderül, hogy az elődhöz képest teljesen új kasznit rajzoltak, a forma modernebb, a vonalvezetés egyszerűbb, letisztultabb. A tükör a kormány helyett a burkolatra került, és frissítésnek számít az új fejreállított villa, valamint a hullámos első féktárcsapár is.

Az eddig használt, 1P73MN kódú, 276 köbcentis egyhengerest a frissített 1P75MN-A jelzésű, immár 278 köbcentis egység váltotta. A furatot bővítették, a löketet csökkentették, miközben a 26 lóerős teljesítmény változatlan maradt. A 126 km/h-s végsebesség az országúti ingázók számára is bőven elegendő, ebben a tekintetben sincs eltérés a korábbi modellhez képest. Mivel az Euro 5 eddig is megvolt, e téren nem kellett fejlesztésbe fogni.

Ami a méreteket illeti, a tengelytáv 1617 milliméterről 1538-ra csökkent, a továbbra is 15 colos első és 14-es hátsó kerekeken alacsonyabb oldalfalú gumik feszülnek. A tömeg ellenben 177 kilóról 186-ra nőtt, kérdés, hogy ez menetdinamikában mennyire lesz észrevehető.

Európában inkább Lexmoto Pegasus 300-ként ismerhetjük majd a Taro TR300T-t, és az sem kizárt, hogy egy ideig a kifutó modellel egyszerre kínálják, magasabb specifikációjú, drágább variánsként. A kínai premiert hamarosan megtartják, a Lexmoto-átirat jövőre készülhet el.