A Gas Gas beszállna a Suzuki helyére?

2022.05.04. 12:21

Nagyot szólt a hír, hogy a Suzuki kiszállna a MotoGP-ből a szezon végén, a Dorna pedig már rá is pirított a japán gyártóra, hogy ezt egyoldalú döntéssel nem tehetik meg. A jogtulajdonos azt is elárulta, hogy sokan érdeklődnek a gyorsaságimotoros-vébé királykategóriája iránt. Most éppen arról hallani, hogy a Gas Gas szívesen beszállna.

gasgas-aspar-team-moto3

Ez elsőre meglepőnek hangozhat, mert a Gas Gas elég kis márka, ráadásul nem is éppen sportmotorokról, hanem terep- és triálgépekről ismertek. Viszont ha jobban belegondolunk, ők is a Pierer Mobility Group részét képezik, csakúgy mint a KTM. Márpedig a KTM történetesen ott van a MotoGP-ben egy gyári és egy szatellit csapattal.

Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója már tavaly nyáron sem vetette el a Gas Gas belépésének lehetőségét, mondván hogy a gyári istálló helyzete már elég stabil, jól állnak a projektjükkel, és ahelyett, hogy tehetséges versenyzőket vesztenének el, inkább bedobnának egy harmadik csapatot. Ráadásul a Moto2-ben és Moto3-ban már amúgy is jelen van a Gas Gas.

Ebből tehát arra lehet következtetni, hogy amennyiben tényleg úgy döntenek, hogy elindítják a MotoGP-alakulatot is, abban javarészt fiatal, az alsóbb kategóriákból éppen előrelépő tehetségek kaphatnak versenyzési lehetőséget a legjobbak között. Ebből középtávon a gyári KTM-csapat is profitálhat. Viszont a legtöbben azért óvatosságra intenek, mert bár a Gas Gas nyilván valamilyen formában hozzáférést kapna az RC16 versenygéphez és a KTM fejlesztéseihez, de sokan úgy véli, a 2023-as idénykezdetre egy jól működő csapatot nem lehet összerántani, inkább csak 2024-et célozhatnák meg.

Mindenesetre a Suzuki kiválása ennek ellenére is hagyna nyitott kérdéseket. Ha a Gas Gas végül be is száll, de tényleg az ifjú tehetségekre koncentrál, akkor még mindig ott van Joan Mir és Álex Rins, akik motor nélkül maradhatnak, noha képességeiket senki nem vonja kétségbe.