Ezt hegyezd tovább, ha tudod – a Ducati tudta

2022.10.17. 14:26

Az előzetese beígért ütemtervhez képest egy héttel többet váratott minket a Ducati, de most már itt a friss Panigale V4 R. A MotoGP-ből és a Superbike-ból ellesett ötletek köszönnek rajta vissza, ettől lesz igazán ütőképes versenymotornak is.

Ami a teljesítményt illeti, a 998 köbcentis Desmosedici Stradale R V4-es alapból 218 lóerőt tud, és hatodikban 16.500-ig lehet forgatni. Ha viszont ez kevés lenne, meg lehet kínálni egy Akrapovic kipufogóval, amely rögtön 237 lóerőig pöcköli feljebb, és ez még nem a maximum: a Ducati Corse és a Shell közösen fejlesztett motorolajával egy hajszállal 240 ló fölé is eljut. A spéci versenyolaj tíz százalékkal csökkenti a súrlódást, de nem lesz minden piacon elérhető.

Ami a motor belsejét illeti, a Ducati először alkalmazta az itt látott különleges hajtúrudakat utcán is használható modellben. A lényege, hogy mindegyik hajtórúdba fúrtak egy 1,6 milliméteres átmérőjű furatot, ahol az olaj áramolhat, ennek főleg extrém körülmények között van haszna. Másfelől pedig DLC-bevonatos dugattyúkat is kapott a blokk, sőt a dugók geometriája is változott, valamint könnyebbek is lettek. Az új száraz kuplung a Superbike-vébéről jön, csakúgy mint a váltó áttételezése.

A futómű nem meglepő módon felső polcos elemekből építkezik, így elöl teljesen állítható, 43 milliméteres Öhlins NPX 25/30 villa kapott helyet, hátul szintén állítható a TTX 36, az egyoldali alu lengővilla bekötési pontja pedig plusz-mínusz három millimétert módosítható. Elöl két 330-as, hátul egy 245-ös féktárcsa gondoskodik a lassításról, az elsőkhöz négydugattyús Brembo Stylemák préselik a betétet, hátra kétdugattyús jutott, persze a legújabb kanyar-ABS sem maradt el.

Az elektronikai csomag tudja az úgynevezett Power Mode-ot, és természetesen kipörgésgátlót, ride-by-wire gázmarkolatot, gyorsváltót és egy csomó egyebet, és felárért egy olyan szoftver is elérhető, amely kimondottan versenypályára való, kezel slick abroncsokat és esőgumikat is. Az idomokat úgy reszelgették tovább, hogy a hűtésbe is még inkább besegítsenek, a kis szárnyakon is módosítottak, szem előtt tartva az aerodinamikát. A menetkész tömeg 193,5 kilogramm, versenykipufogóval 188,5.

A V4 R-eket sorszámozzák, ám egyelőre nem tudni, pontosan hány darab készül majd összesen.