Erre a terepmotorra aligha számítottunk a Bimotától

2022.11.10. 12:14

Némi meglepetésre egy új terepmotorral állított oda az EICMA-ra a Bimota. A BX450 enduró Kawasaki-alapokon nyugszik, a KX450X rokonának tekinthetjük. A japán beütés nyilván nem véletlen, miután évekkel ezelőtt bevásárolták magukat az olasz manufaktúrába, és a KB4 is a Ninja 1000 SX, a Tesi H2 pedig a Ninja H2 technikájához kötődik.

A most bemutatott BX egy folyadékhűtésű, 449 köbcentis, négyütemű egyhengerest kapott a KX-től, ehhez ötös váltó tartozik, sőt az alumínium váz is közös. Az elektronika többféle motorbeállítást és kipörgésgátlót is kínál, a tömeg pedig 110,2 kilogramm. Ami a Bimotát megkülönbözteti a Kawasakitól, az az eltérő fényszóró, valamint a kézvédők, és a 6,2 literről 10,7 literesre növelt benzintank. Szerkesztettek a gépre egy Arrow kipufogót is.

Nagy eséllyel a 49 milliméteres fordított villát és a hátsó rugóstagot is egyszerűen átemelték a Kawasakiból, az elöl 305, hátul 307 millis rugóút legalábbis biztosan megegyezik. A szabad hasmagasság 335 milliméter, a felniket Metzeler Six Days gumikkal szerelték. A gyártás a hírek szerint már folyamatban, de a forgalmazás megkezdéséről még nincsenek pontos információk.