Pehelysúlyú terepmotor a Cake-től

2022.11.21. 11:41

A svéd Cake néhány gépe már nálunk is járt teszten, bár a Makka és az Ösa egyaránt a robogók kategóriáját erősíti. Az elektromos modellekben utazó svéd gyártó azonban más műfajokban is képviselteti magát, így például a Kalkkal a terepmotorok között. Most egy újabb pehelysúlyú modellel bővítették a palettát, ez pedig a Bukk.

A Bukk természetesen szintén villanyhajtású, 16 kilowattos, azaz szűk 22 lóerőt tud, ami nem tűnik soknak, viszont van mellé a gyáriak számításai szerint 450 newtonméter keréken. Lítium-ion akkuja 72 voltos feszültségű, kapacitása 2,9 kWh, ez állítólag úgy háromórányi terepezésre elegendő. Viszont cserélhető az aksi, így gyorsan folytathatjuk a mókát, ha van tartalék. A töltés 0-ról 80 százalékra egy óra negyven percet, 0-ról 100 százalékra két és fél órát vesz igénybe.

Az első futómű a WP-től származik, 43 milliméteres az első villa, 278 milliméter a rugóútja. Hátra Öhlins S46 rugóstagot szereltek, kimondottan a Cake számára fejlesztve, itt 297 milliméteres a rugóút. A fékek a Formulától jönnek, elöl 260 mm-es tárcsa van, négydugattyús nyereggel, hátul 220-as és kétdugattyús a felállás. Mind az első, mind a hátsó féket kézzel lehet működtetni.

Amúgy a 19-es első és 18-as hátsó kerék mellett a 350 milliméteres szabad magasság, valamint a 965 milliméteres ülésmagasság is egyértelműen a terepességet hangsúlyozza. A Bukk tömege mindössze 64 kilogramm, de ha ehhez hozzáadjuk a 21 kilós akkut, még akkor is csak 85-öt mutat a mérleg.

A Bukk gyártása az Ltd kivitellel indul, amely a limitált szériára utal: mindössze ötven darabot készítenek, ezek mindegyike sárga színű lesz. A rendelést már megnyitották, az ár pedig 14.970 euró, vagyis 6,14 millió forint.