Honda újdonságok Bolognából
A Honda nem lőtte el minden puskaporát a szeptemberi Intermoton
Münchenben. Négy újdonságot tartogatott az olaszországi Bolognában
megtartott motorshowra. Ezek közül a legjelentősebb a Honda Hornet
600 köbcentis változatának 2005-ös változata. Lassan a
középkategóriás naked motoroknál is olyan gyors lesz a típusváltás
mint azt a 600-as supersport kategóriában megszokhattuk, hiszen a
kisebbik darázs alig 2 éve újult meg, és most ismét átdolgoztak
néhány részletet a tervezők. Az új Hornet komfortosabb ülést,
digitális sebességmérővel ellátott új műszerfalat, 41 mm belsőcső
átmérőjű fordított teleszkópokat, áthangolt hátsó rugózást és
újraprogramozott gyújtásmodult kapott. Az típus újdonságaira hétfői
számunkban külön kitérünk majd.
A Honda Transalp ha nem is látványosan, de szintén alaposan
felfrissült. Az aerodinamikus fejidomba új, színezett szélvédő
került, és megváltozott a műszerfal kinézete is. A szériában
rendelhető 30 mm-el alacsonyabb ülés sokak dolgát megkönnyíti a
legendás túraenduró manőverezése közben a városi forgalomban. Az
ülés színösszetételében is más, mint elődjéé. A fekete felnik, a
módosított kipufogó végződés és a 3D-s Transalp logó már csak
látvány elem, de sokat javít a minőségével, elnyűhetetlenségével
hírnevet szerzett V2-es enduró látványán.
A Honda Forza japánban kapható változata jóval korszerűbb gépnek
tűnt bemutatkozásakor mint európai testvére. Most azonban az
európai 250-es sportrobogó is megkapta mindazt a luxust, amelyet
japán testvére már tavasszal magáénak tudhatott. A legfontosabb
újdonság az automata S-matic sebességváltó, amely azonban
gombnyomással összesen 6 fokozatban rögzíthető. A Smart Card
kulccsal elég megközelíteni a Forzát, és máris indításra kész a
motor egy nyomógomb segítségével. Hasonló módon nyithatóvá válnak a
csomagtartó rekeszek. A tárolókból egyébként óriási mennyiség áll
rendelkezésre a vadonatúj 250 köbcentis benzinbefecskendezéses
egyhengeres 4 ütemű erőforrás által hajtott sportgépen. Az új
műszerfal a létező összes információval ellátja a pilótát, és
mellesleg a váltó kézi kapcsolásánál a fokozatokat is kijelzi.
A negyedik újdonság szintén egy robogó, egy mérettel kisebb mint a Forza. A már korábban is Olaszországban készülő SH125 és SH150 robogókba új benzinbefecskendezős egyhengeres négyütemű erőforrások kerültek, amelyek már most teljesíti a motorokra vonatkozó Euro3-as környezetvédelmi normákat. A kombinált fékrendszer, az átformázott, kényelmes ülés, az új fényszórók és hátsólámpák mind a komfortos haladást szolgálják. A széria csomagtartó-kapaszkodó egységgel és a megújult műszerfallal igazán komplett csomagot ad a Honda a gyors és kényelmes városi közlekedéshez az SH modelljeivel.