Honda újdonságok Bolognából

2004.12.04. 11:04

 
   
   

A Honda nem lőtte el minden puskaporát a szeptemberi Intermoton Münchenben. Négy újdonságot tartogatott az olaszországi Bolognában megtartott motorshowra. Ezek közül a legjelentősebb a Honda Hornet 600 köbcentis változatának 2005-ös változata. Lassan a középkategóriás naked motoroknál is olyan gyors lesz a típusváltás mint azt a 600-as supersport kategóriában megszokhattuk, hiszen a kisebbik darázs alig 2 éve újult meg, és most ismét átdolgoztak néhány részletet a tervezők. Az új Hornet komfortosabb ülést, digitális sebességmérővel ellátott új műszerfalat, 41 mm belsőcső átmérőjű fordított teleszkópokat, áthangolt hátsó rugózást és újraprogramozott gyújtásmodult kapott. Az típus újdonságaira hétfői számunkban külön kitérünk majd.

 
   
   

A Honda Transalp ha nem is látványosan, de szintén alaposan felfrissült. Az aerodinamikus fejidomba új, színezett szélvédő került, és megváltozott a műszerfal kinézete is. A szériában rendelhető 30 mm-el alacsonyabb ülés sokak dolgát megkönnyíti a legendás túraenduró manőverezése közben a városi forgalomban. Az ülés színösszetételében is más, mint elődjéé. A fekete felnik, a módosított kipufogó végződés és a 3D-s Transalp logó már csak látvány elem, de sokat javít a minőségével, elnyűhetetlenségével hírnevet szerzett V2-es enduró látványán.

 
   
   

A Honda Forza japánban kapható változata jóval korszerűbb gépnek tűnt bemutatkozásakor mint európai testvére. Most azonban az európai 250-es sportrobogó is megkapta mindazt a luxust, amelyet japán testvére már tavasszal magáénak tudhatott. A legfontosabb újdonság az automata S-matic sebességváltó, amely azonban gombnyomással összesen 6 fokozatban rögzíthető. A Smart Card kulccsal elég megközelíteni a Forzát, és máris indításra kész a motor egy nyomógomb segítségével. Hasonló módon nyithatóvá válnak a csomagtartó rekeszek. A tárolókból egyébként óriási mennyiség áll rendelkezésre a vadonatúj 250 köbcentis benzinbefecskendezéses egyhengeres 4 ütemű erőforrás által hajtott sportgépen. Az új műszerfal a létező összes információval ellátja a pilótát, és mellesleg a váltó kézi kapcsolásánál a fokozatokat is kijelzi.

 
   
   

A negyedik újdonság szintén egy robogó, egy mérettel kisebb mint a Forza. A már korábban is Olaszországban készülő SH125 és SH150 robogókba új benzinbefecskendezős egyhengeres négyütemű erőforrások kerültek, amelyek már most teljesíti a motorokra vonatkozó Euro3-as környezetvédelmi normákat. A kombinált fékrendszer, az átformázott, kényelmes ülés, az új fényszórók és hátsólámpák mind a komfortos haladást szolgálják. A széria csomagtartó-kapaszkodó egységgel és a megújult műszerfallal igazán komplett csomagot ad a Honda a gyors és kényelmes városi közlekedéshez az SH modelljeivel.