Piaggio Légy

2004.12.27. 11:17

A Piaggio újdonsága a városi közlekedés alternatíváját kínálja legújabb robogójával, a Fly modellcsaláddal. A 12 colos kerekeken guruló, modern két- és négyütemű motorokkal szerelt különféle Fly modellek magas szintű komfortot kínálnak a városi közlekedőknek, mindezt korszerű technikai megoldásokkal ötvözve.

A Piaggio Fly formaterve elegáns, klasszikus robogóvonásokkal operál. Praktikus, könnyű használatot biztosít, valamint költség-hatékony komfortossága és remek teljesítménye mellett. 1992-ben a Sfera-val jelentkezett az olasz robogógyártó először az új generációs gépek piacán. 12 évvel bemutatása után a Fly váltja a Piaggio konszernnél. A Fly stílusa jellemzően az olasz robogótervezés klasszikus formáit idézi a modern dízájn elemekkel ötvözve. A nagyméretű első pajzs, a stílusos első lámpával és a nagy, átlátszó burájú helyzetjelzőkkel alkotják a Fly megjelenésének alapját.

Az első rész egy sima, széles lábdeszka résszel kapcsolódik a hátsó részhez. A hátsó idomzat fokozatosan halad az ülés alól a kerék felé, ez könnyedséget kölcsönöz a Fly-nak. A keskeny hátsó traktus, az utas lábtartó és kapaszkodó két személlyel is használható mindennapi géppé teszik az új Piaggio robogót. A műszerfalon klasszikus, mutatóval szerelt sebességmérőt és üzemanyag szintjelzőt találunk, néhány visszajelző lámpával egyetemben. Külön figyelmesség a digitális óra és a naptár elhelyezése.

Az ülés széles és komfortos, mind a pilótának mind az utasnak elég teret nyújt. Az ülésmagasság 785 mm, amely bármely pilótának megfelelő biztonságos talajkapcsolatot biztosít. Az ülés alatti sisaktartóba egy teljes méretű zárt sisak is belefér. Az első pajzsban csomagtartó hurok, és egy kisebb tároló rekesz kapott helyet. A 125 és 150-es modelleken elektronikus indításgátlót találunk.

A Piaggio Fly egy merev acélcsővázon fut. Az első fék egy 200 mm átmérőjű tárcsafék, dupla dugattyús féknyereggel. A hátsó kereket egy 140 mm-es dobfék fékezi. Az első futóművet 32 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvillák alkotják, amely garancia a stabil úttartásra és a biztonságos fékezésre. Hátul egyetlen rugóstag kapcsolja a kereket a klasszikus hátsó lengővillaként funkcionáló hajtóműre. A 125 és 150-es modelleken a rugóelőfeszítés is állítható a rugóstagon. A 12 colos kerekeken elől-hátul 120/70-es abroncsok feszülnek.

A motorok terén bőséges a kínálat a Fly családon belül. A léghűtéses 50 köbcentis, kétütemű Hi-PER2 erőforrás katalizátorral felszerelve a kategória élmezőnyébe tartozik minden szempontból. A négyütemű blokkok sorát az 50 köbcentis kezdi, rendkívül kedvező fogyasztásával. Az üzemanyagtank térfogata 7 liter. Az 50-esek súlya 97 és 100 kg. A 125 és 150 köbcentis léghűtéses modern négyütemű erőforrások 10.6 és 11.6 lóerőt teljesítenek. Ezek súlya 112 kg szárazon, és 94 illetve 98 km/h sebesség elérésére képesek. Minden Fly modell teljesíti az Euro2-es környezetvédelmi normákat.

A Piaggio Fly kék, piros, fekete és metál szürke színekben kapható. Extraként a magas szélvédőtől kezdve, a kézvédőn át, a különféle csomagtartó dobozokig számtalan kiegészítőt rendelhetünk hozzá a gyár kínálatából.