MotoGP ausztráliai tesztek

2005.02.23. 14:55

A MotoGP mezőnye háromnapos teszten vett részt az ausztráliai Philip Island versenypályáján. Sete Gibernau és Nicky Hayden folytatta azt a dominanciát amelyet a 2005-ös tesztszezonban már megszoktunk tőlük. Gibernau 1p 30.29mp-es idejével a leggyorsabb volt az első napont, őt Hayden és Valentino Rossi követte nem sokkal lemaradva. Gibernau ezek mellett maratoni, 101 körös teszttávot teljesített. Elmondása szerint minden remekül ment, többféle gumiabroncsot és vázbeállítást próbáltak ki. Melandri és Xaus is buktak, bár semmiféle maradandó sérülést nem szenvedtek. Tamada viszont nem volt ennyire szerencsés, mivel a hely kórházba szállították egy szerencsétlen landolás után. A röntgen nem mutatott ki ugyan semmit, de némi kényszerpihenőre utalták a japán pilótát.
Philip Island teszt, első nap:
1. Sete Gibernau - Telefonica Movistar Honda - 1'30.29
2. Nicky Hayden - Repsol Honda - 1'30.530
3. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha - 1'30.55
4. Alex Barros - Camel Honda - 1'30.61
5. Max Biaggi - Repsol Honda - 1'30.652
6. Carlos Checa - Ducati Marlboro - 1'30.69
7. Loris Capirossi - Ducati Marlboro - 1'30.81
8. Colin Edwards - Gauloises Yamaha - 1'31.15
9. Marco Melandri - Telefonica Movistar Honda - 1'31.32
10. John Hopkins - Team Suzuki MotoGP - 1'31.32
11. Makoto Tamada - Konica Minolta Honda - 1'31.42
12. Kenny Roberts - Team Suzuki MotoGP - 131.61
13. Troy Bayliss - Camel Honda - 1'31.80
14. Ruben Xaus - Fortuna Yamaha - 1'32.27
15. Toni Elias - Fortuna Yamaha - 1'33.54

Gibernau a második napon is a legjobb volt a MotoGP pilóták között. Ráadásul hamar befejezte munkáját, mivel késő délután már vissza is utazott Európába. Rajta kívül, nem kis meglepetésre, Carlos Checa tudott még az 1p 30mp-es határ alá kerülni, Max Biaggival egyetemben. Gibernau elmondta, hogy nagyon jó versenybeállítást sikerült találni délelőtt, amellyel a délután folyamán a verseny szimuláció alatt folyamatosan tudott gyors köröket motorozni. Melandri ismét összetörte motorját, így a teszt 3. napjára már nem maradt neki ép, 100%-os gépe. Rossi a negyedik legjobb köridőt futotta, plusz elütött egy madarat, ami sajnos rendszeres esemény az ausztrál pályán. Troy Bayliss sokat szenved a Hondára való átállással. Úgy tűnik a hazai pályán végre sikerült neki egy elfogadható alapbeállítást találnia. A Suzukik először futottak ki az aszfaltra új versenyszínükben, az eredményeik biztatóak.
Philip Island teszt, második nap:
1. Sete Gibernau - Telefonica Movistar Honda : 1'29.85
2. Carlos Checa - Ducati Marlboro : 1'29.94
3. Max Biaggi - Repsol Honda : 1'29.97
4. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha : 1'30.22
5. Nicky Hayden - Repsol Honda : 1'30.43
6. Loris Capirossi - Ducati Marlboro : 1'30.53
7. Colin Edwards - Gauloises Yamaha : 1'30.60
8. Alex Barros - Camel Honda : 1'30.65
9. Marco Melandri - Telefonica Movistar Honda : 1'30.95
10. Troy Bayliss - Camel Honda : 1'30.96
11. Kenny Roberts - Suzuki : 1'30.98
12. Ruben Xaus - Fortuna Yamaha : 1'31.59
13. John Hopkins - Suzuki : 1'31.65
14. Toni Elias - Fortuna Yamaha : 1'32.72

Az utolsó napon Rossi a három nap leggyorsabb köridejét produkálta, megmutatva ezzel a Hondásoknak, hogy ha akar, ő sem marad adós egy gyors körrel. Hayden szinten az 1p 30mp-es határ alá került. Checa és Biaggi folytatta remek szereplését a harmadik napon is. Tamada nem motorozott az utolsó 2 napon, sérülése miatt visszatért Japánba. A Ducatikon Checa és Capirossi a tegnapi beállításokkal rengeteg új abroncsot próbáltak ki. A Ducatihoz hasonlóan a Suzuki is a Bridgestone különféle abroncsainak válogatásával foglalatoskodott. Hopkins a teszt végére a tavaly októberi köridejét 1mp-el javította meg. Melandri 122 kört teljesített az utolsó napon, és ami a legnagyobb eredménye, egyszer sem törte össze a motorját! A Camel Hondánál Barrosék nem tudták tesztelni a speciális első teleszkópokat, ellenben Baylissnek sikerült befejezni az alapbeállítással kapcsolatos feladatait.
Philip Island teszt, harmadik nap:
1. Valentino Rossi - Gauloises Yamaha - 1' 29.68
2. Nicky Hayden - Repsol Honda - 1'29.69
3. Carlos Checa - Ducati Marlboro - 1'29.86
4. Max Biaggi - Repsol Honda -1'29.88
5. Loris Capirossi - Ducati Marlboro - 1' 30.18
6. Colin Edwards - Gauloises Yamaha - 1'30.23
7. Alex Barros - Camel Honda -1'30.55
8. John Hopkins - Team Suzuki - 1'30.85
9. Marco Melandri - Telefonica Movistar Honda - 1' 30.90
10. Troy Bayliss - Camel Honda - 1' 30.98
11. Kenny Roberts - Team Suzuki - 1'31.21
12. Ruben Xaus - Fortuna Yamaha - 1'31.98
13. Toni Elias - Fortuna Yamaha - 1'32. 96