Harley-Davidson Street Rod

2005.02.25. 16:40

Annak idején a V-Rod bemutatkozása forradalmi változás volt a Harley kínálatában. Négyszelepes, vízhűtéses modern blokkjával a modern műszaki megoldások alkalmazását hiányolóknak válaszolt stílusosan a Harley-Davidson gyár. Az idei évben a V-Rod sportosabb változata, a VRSCR Street Rod kerül a bemutatótermekbe. A sportos roadster érzés inspirálta Street Rod új utat jelöl ki a VRSC családnak, amelyben a teljesítmény és a stílus keveredik egymással.

A VRSCR sok, a sportos közlekedést segítő újdonságot kapott: 43 mm belsőcső átmérőjű első teleszkópok, kéttárcsás, egyenként négydugattyús Brembo első fékrendszer, 10 küllős alumínium kerekek, 180 mm széles hátsó abroncs, 1130 köbcentis, V2-es 120 lóerős teljesítményűre növelt motor. A váltóműben csigavonalban döntött fogaskerekek szolgálják a finomabb váltást, a hengerfejekben átalakultak az égésterek, a hengerek különböző magasságú szívócsöveken kapják a levegőt, a hidraulikus kuplung pontosabb és gyorsabb lett.<> A pilóta előrébb dőlve vezeti az egyenes, sportos kormánnyal szerelt gépet, lábai maga alatt vannak, és nem pedig előtte, mint a choppereken. A HD szerint a motorral akár 40 fokos dőlésszög is elérhető, amihez a hegyesebb villaszög is nagyban hozzájárul.