Triumph kémfotók Spanyolországból

2005.03.07. 09:42

Egy Triumph prototípust kaptak lencsevégre a spanyolországi Cartagena versenypányán. A Kawasaki ZX-6R-rel és a Suzuki GSX-R600-zal együtt tesztelt motor valószínűleg egy középkategóriás háromhengeres gép, mely 2006-tól kerülhet gyártásba. A vadiúj, 100 lóerős, 675 cm3-es háromhengeres motor a legmodernebb alumínium hídvázban kapott helyet, mely teherviselő elemként a motorblokkot is felhasználja, míg a felső merevítővel ellátott alumínium hátsóvilla egy versenygépben is megállná a helyét. Csúcstechnikát alkalmaztak a futómű kialakítása során is, a 41 mm-es Showa fordított teleszkópvillára a versenysportból átvett, radiális felrögzítésű Nissin féknyergeket szereltek. Showa a hátsó rugóstag is, és igazán megkapóak a pillekönnyű, karcsú küllős kerekek is. A motorépítés legutolsó divatirányzata, valamint a maximális tömegcentralizációt szem előtt tartva a kipufogót természetesen középen az ülés alól vezették ki a Triumph legújabb Sprint ST modelljéhez igen hasonló módon.

És nem véletlen, hogy versenymotort emlegetnek a jól értesültek, hiszen a háromhengeres 675 cm3-es hengerelrendezés tökéletesen megfelel a Supersport Világbajnokság legújabb szabályainak. A Triumph termékmenedzsere, Ross Clifford egyelőre nem erősítette meg (nem erősíthette meg) az új versenygépről terjedő hírt.