Bitti mindenre felkészült

2005.03.25. 11:34

Pénteken reggel megérkezett a Pannónia ringre Bitter Sanyi és csapata, a Suzuki Austria Team 76, valamint a vadonatúj K5-ös Suzuki. A csapat szűkebb létszámban képviselte magát, természetesen Gerhard Klein, a S.A.T. 76 kettes számú pilótája és Herbert Riedl a főszerelő is megérkezett a tesztre, ahol a csapat magyar tagjai fogadták őket.

A motorba beépített alkatrészek a teljesség igénye nélkül: Öhlins futómű, Akrapovich rendszer, PVM 16,5-ös kerekek és fék- illetve kuplungkar, spéci villanyak, váltókar. Sanyi az első körök megtétele után ezzel gurult ki a boxba: "Igen ez itt az! Így képzeltem el egy motort, ami az én elképzeléseim szerint épül!" Mindezt persze fülig érő mosollyal az arcán.

A három napos teszt alatt sikerült különböző körülmények alatt kipróbálni a gépet. Első nap ragyogó napsütés, márciushoz képest kifejezetten meleg, jó idő volt. Mivel a pálya fordított irányban működött ezen a napon, nem volt lehetőség a köridők viszonyítására, de nem is ez volt az első napi terv, hanem a vadonatúj gép megszokása, beállítása.

A második nap már sokkal hidegebb volt és tetejébe leszakadt az eső. A munka természetesen nem állt meg, ezek között az időjárási körülmények között is tesztelni kellett, hiszen az első versenyen, Hollandiában számítani lehet majd hasonló időjárásra is. Szombat révén már jelentős mennyiségű osztrák és magyar versenyző volt jelen, akik elismerően nézték a pálya mellől Bitti motorozását a mostoha időjárási körülmények között.

Az utolsó napra már száraz, viszont rettenetesen hideg idő volt. A pálya is a hivatalos irányban működött, így már lehetett mérni is az eredményeket. 3-4 kör megtétele után kénytelen volt mindenki kiállni a boxba, mert elfagytak a végtagok. A hideg levegő és a még hidegebb aszfalt ellenére - ami folyamatos csúszást eredményez - egész nap folyt a munka. A teszt végén kijelenthették: A Suzuki Austria Team 76 felkészült az asseni bevetésre.

A világbajnoki sorozat ezen a héten kezdődik. Az első futamra 33 VB-s csapat adta le nevezését. Csütörtökön lehetőség lesz szabadedzésekre, pénteken a gépátvételek zajlanak, szombaton időmérő, vasárnap Húsvét révén egy napos pihenő. Húsvét hétfőn pedig a hagyományoknak megfelelően elindul a 2005-ös évi Endurance Világbajnokság.

Bitter Sanyi így foglalta össze a teszthétvégét:

"Madarat lehet fogatni velem! A motor egyszerűen frenetikus! Már az első méterek után üvöltöttem örömömben a sisakomba: Igen! Ez az! Az összebarátkozás nagyon gyorsan ment. Soha ilyen boldog motorozástól még nem voltam, illetve mégis: 1989-90-ben Zana Tomi barátommal amikor MZ-ztünk, gondtalanul, irdatlan nagyokat meccselve, szinte minden hétvégén a kecskeméti gokart pályán. Az új Suzuki tényleg akkora durranás, ahogy azt korábban beharangozták. Rendkívül bizakodó vagyok a közös jövőt illetően! A csapatom a tenyerén hordoz, lesi minden kívánságomat s ez hihetetlenül feldob. Rám építenek, sőt kaptam egy újabb lehetőséget is tőlük: ebben az évben részt veszek a támogatásukkal a komplett -kőkemény- IDM Superbike sorozaton, melynek egyik futama itthon lesz (Pannónia ringen). Az IDM-re a motorblokkot Michael Schaffer készíti, amely ígéretei szerint hátsó keréken 193 lóerős lesz!"

"Köszönöm a rengeteg szurkolást és biztatást! Remélem képes leszek év közben meghálálni és felvihetem a magyar zászlót a dobogóra!"