Bukás miatt adta fel

2005.06.07. 09:47

Assen-ben nem volt szerencséje több dologban sem Bitter Sanyi csapatának a Suzuki Austria Team 76-nak, viszont műszaki problémáktól viszonylag mentes volt a futam. Akkor a motor ismeretlensége okozott gondot a csapatnak. Ugyanez nem mondható el az Albacete-i versenyről. A holland és a spanyol futam között rengeteg a különbség a helyszíni adottságokból kifolyólag (Assen-ben kb.15 Celsius körüli hőmérséklet volt, Albacete-ben 35, továbbá a holland pálya sokkal gyorsabb, tempósabb, a spanyol pedig technikásabb, jobban igénybe veszi a motorost és a motort is), így teljesen más körülményekhez kellett alkalmazkodnia az Endurance VB mezőnyének.

Már az edzésen rengeteg műszaki gondja volt a csapatnak, többször felforrt a hűtővíz, sokadszorra tönkrement a blokkban a kihajtó fogaskerék melletti szimmering, és ehhez még jött az a sajnálatos tény, hogy a gumik ezen a versenyen óriási hátrányban voltak a konkurrens gumimárkákhoz képest. Sem keményebb, sem puhább keverékkel nem lehetett megfelelő tapadást elérni, emiatt folyamatosan keresztben csúszkált a motor.

Sanyi most is csapata leggyorsabb pilótája volt, 1,2 mp-cel volt gyorsabb csapattársánál, a szlovén Marjan Malecnél és 2,5 mp-cel az osztrák Gerhard Klein-nél. A csapat a 18. rajtpozícióra kvalifikálta magát a versenyre.

Szombaton délután, 18 órakor rajtolt a mezőny a 8 órás viadalon. Ismét Bitti volt a kezdő ember, mint csapata leggyorsabbja. A 18. rajtpozícióból indulva folyamatosan tört egyre előrébb. A verseny 15. körében már a 10. helyen motorozott, amikor is a 9. helyen motorozó versenyzőtársát is utolérte, aki előtt a látótávolságon belül egy négyes boly motorozott. A cél egyértelmű volt, feljönni a 9. helyre, majd lehetőség szerint megfogni az előtte látható távon belül versenyző 4 embert.

A pálya leggyorsabb jobb kanyarjában aztán jött az, ami évek óta nem fordult elő Sanyival, viszont ennél a tempónál sajnos számolni kell vele: elesett.

Sikerült visszaülnie a motorra, és behozni azt a boxba. A szerelők neki estek a motornak, és 40 perc elteltével a második leggyorsabb ember, Marjan Malec ült a motorra, hogy folytassa a versenyt. Malec 1 órán keresztül húzta a gázt. A csapat döntése szerint ismét Sanyi készülődött visszaülni a motorra, aki remek formában volt. Lemosták a bőrruhájáról az első esés nyomait és harcra készen várta versenyzőtársa boxba állását.

A csapat kapott egy stop and go büntetést, mert miközben tankoltak és vezetőt cseréltek, bekapcsolva hagyták a motor világítását. Bitti végig gurult a boxutcán és a szabályoknak megfelelően a végén megállt, hogy letöltse büntetését. A motor hűtővize ekkor 112 Celsiuson rotyogott. A túlnyomás következtében eldurrant egy vízcső, így víz került az időközben ismét meghibásodó szimmeringből kicsapódó olajra, amiből a hátsó gumira is jutott.

A büntetés letöltése után ismét elrajtolt a boxból, majd az első kanyarban -ami a célegyenes végén található-, az olajos-vizes slick gumi egy pillanat alatt elvesztette minden tapadását, és óriásit bukott, és a Suzuki Austria Team 76 Bitter Sanyi bukásával feladta a versenyt.

Bitti így nyilatkozott a hétvége eseményeiről:

"Sajnos olyan súlyos ütést kapott a medencém, hogy belső vérzéseim lettek. Több ponton zúzódásokat szereztem és a nyakamra merevítőt tettek a kórházban, az izomsérülések miatt. Ezután a bukás után még bevittem a boxba a motort, de az új sérülésekkel már nem tudtam vállalni a további versenyzést, a csapatom pedig feladta a küzdelmet.

A verseny kimenetele miatt nyilván nem vagyok derűs kedvemben. Az viszont nagyon jól esett, hogy többek között pl. Paolo Tessari és csapata mellett több élvonalbeli csapat is aggódva érdeklődött az egészségügyi állapotomról. Hazatérésem után most először egy kényszerpihenő következik, azután töretlen kedvvel ott folytatom, ahol abba hagytam: TÁMADÁS!!!"