Visszatér a kétütemű krosszkirály

2005.07.06. 12:57

A négyütemű krosszgépek előretörésével mind a világbajnokságokon, mind az amatőrök közt lassan leáldozóban van a kétüteműek csillaga. Mindez nem jelenti azt, hogy egy kétütemű gép rossz lenne, csak egyszerűen más. A Kawasaki most bemutatta 2006-ra alaposan felfrissített 250 köbcentis kétütemű krosszmotorját, a KX250-est, amellyel a gyár szándékai szerint a motokrossz hajdani negyedliteres királya tér vissza a színpadra. Sajnos azonban a Kawa már egyáltalán nem mutatott be új modellt a 125-ös kétütemű kategóriába 2006-ra, így lehetséges, hogy a gyárak lassan kivonulnak ebből a krosszmotor kategóriából.

Már a 2005-ös KX250-est is a legjobb kétütemű mindenes krosszgépnek jellemezték a szaklapok. Most a Kawa még jobbá tette a gépet. A KX250 249 köbcentis, kétütemű blokkja meglepő módon csöndesebb, köszönhetően az új dugattyú profilnak, és a hosszabb, szélesebb kipufogódobnak. Így ez a gép is teljesíti az új hang emissziós szabványokat kétütemű létére. Ráadásul a kipufogódob tömése kevesebb karbantartást igényel mint az elődöké. A blokk hőháztartásának javítása érdekében egy új vízpumpát kapott a hűtőrendszer. A rézbevonatú hengerfejtömítések javítottak a henger töltésén. Szintén változtattak a fékeken

A KX250 kapott egy alumínium Renthal kormányt, valamint a hátsó rugóstagon most már alacsony és nagy sebességen is külön beállítható a nyomófokozati csillapítás. A KX250 is megkapta a Kayaba AOS rendszerű, külön levegő és gáztartályos első teleszkópjait. Előre hullámos féktárcsa került, amely nemcsak könnyebb, de segít a fékbetétek tisztán tartásában és hatékonyabb a fékhatása is. A KX250 2006-ra új kinézetű, agresszív grafikát kapott, valamint ehhez passzoló kéttónusú ülést. A gyár rengeteg versenyfelszerelést kínál az alapgépen felül a kétütemű krosszgépek szerelmeseinek.