Újjászülettek a supermotók és az endurók

2005.07.22. 10:58

2006 már a harmadik modelléve lesz a Husabergnek a mattighofeni KTM gyárban. Az elmúlt időszak alatt az alkatrészek minőségének javítására koncentráltak leginkább, ami miatt a legtöbb bírálat érte a svéd gyökerű márkát. A műszaki fejlesztések valójában 2003-ba nyúlnak vissza. Számos alkatrészt kicseréltek a motorokon, másokat átterveztek, pl. a főtengelyt, a csapágyakat, a kipufogórendszert, a lengőkart, a fékeket, a kormányt, a berúgókart, stb.

A modellcsalád 2006-ban is az idei évhez hasonlóan alakul. A négyütemű egyhengeres Husaberg motor 450-550-650 cm 3-es méretekben készül. Az endurókban megtalálhatjuk mind a háromféle blokkot (FE 450e, FE550e, FE650e). A supermotókba a kisebb és a nagyobb hajtóművet építik (FS 450e, FS 650e, FS 650c). A fejlesztések során idén kifejezetten a supermotókra és az endurókra fektették a hangsúlyt. Megváltoztatták az első és a hátsó futómű beállításait, a hátsó lengéscsillapító egység ezen felül új dugattyú-tengelyt kapott. Javítottak a lengéscsillapító-olaj áramlásán is, ezáltal csökknetve az esetleges felütés kockázatát. Az endurók új, 10 mm-es átmérőjű főfékmungahengert kaptak, mely tovább növeli a Husabergek fékeinek eddig is legendás hatékonyságát. Az áttervezett, immár 9 literes üzemanyagtank jobb ergonómiát biztosít a motorosnak, emellett a szintén új tankspoilerekkel együtt hozzájárul a hatékonyabb hűtéshez is. A motoron hűtőventillátor előkészítés is található, melyet opcióként ajánl a gyár. A Husabergek eddigi, hagyományosan kék váza jövőre fekete lesz. Az alapszín továbbra is a svéd múltra emlékeztető kék-sárga, de 2006-tól egy újabb szín is választható lesz, a sötétkék.

A Husaberg krosszgépei 2006-ban megegyeznek a 2005-ös modellév krosszmotorjaival, a különbség csak annyi, hogy ezek is megkapják a 2006-os dizájnelemeket. Krosszvonalon nagyobb változtatásokat 2007-re terveznek.