Csúnya, de praktikus robogó

2005.07.28. 10:51

A Yamaha az amerikai piacra mutatta be a Morphous névre keresztelt, meglehetősen egyedi robogóját, bár ha visszatekintünk a múltba, a Morphous kísértetiesen hasonlít a Honda Helix 250-esre. 21. századi technikát és stílust emlegetnek a marketingesek, ebből inkább csak az előbbi igaz. A meghajtásról valóban egy modern, 249 köbcentis, vízhűtéses, DOHC, négyütemű négyszelepes, egyhengeres erőforrás gondoskodik. Természetesen elektronikus önindító kelti életre, és benzinbefecskendező rendszer táplálja. A fogazott szíjas hajtás, és az automata váltó minden kényelmet megad a Morphous irányításához.

A hosszú, és alacsony formatervű hajó rugózásáról elöl teleszkópvillák, hátul központi rugóstag gondoskodik. Elől-hátul tárcsafék lassítja le a 13 colos kerekeket. Az ülésmagasság rendkívül alacsony, mindössze 65 cm, ezzel bárkinek megfelelő méretben a Morphous. Ehhez a méretekhez 176 kg önsúly társul, amely se nem sok, se nem kevés, pont megfelelőnek tűnik, és valószínűleg nagyon alacsony van a gép súlypontja, amely a városi forgolódásban nagy segítség lehet a pilótának. Az ergonomikusan formázott fotelekben hosszabb időt is eltölthetünk utazással. Két zárható rekesz található az ülés alatt, amelyet távirányítóval is ki tudunk nyitni. A rekeszek nagyságára jellemző, hogy mindegyikben elfér egy sisak, és még pár apróság. Az első pajzson található kesztyűtartóban pedig két esőruhányi hely van.

A gép aerodinamikai tervezése, valamint a hatalmas szélvédő garancia arra, hogy az esőruhákat csak végszükség esetében kell felvenni, mivel igen jó a szélvédelme az óriásrobogónak. A műszerfal igen komoly és természetesen digitális. Az első multi reflektorok remek éjszakai segítséget nyújtanak a közlekedésben, a LED-ekből álló hátsólámpa is mindig látható a mögöttes forgalomból. A Yamaha még nem döntött arról, hogy a csúnya, ám roppant kényelmes robogót vajon importálja-e majd Európába.