Itt a Buell legújabb sportos túragépe

2005.07.27. 10:42

A Buell a piac új szegmensébe szeretne betörni legfrissebb, 2006-os modelljével. A nem rövid nevű Ulysses XB12X Adventure sportmotor a BMW 1200GS, a Triumph Tiger és a Ducati Multistrada ellenfele szeretne lenni. A kinézetre egy supermoto és nagy túraenduró keveréke, nehezen sorolható be pontosan egyetlen kategóriába. A motorja a Buell nagyobbik, 1203 köbcentis blokkja 103 lóerős teljesítménnyel. A Buell szándékai szerint a gép egyaránt használható kiépített utakon, és kevésbé rázós földutakon, ösvényeken.

Az XB12X kaland-sportmotor, ez hosszabb rugóutakat és supermoto kinézetű gumikat (Dunlop 616) takar az amerikai gyártónál, amely többféle úttípusra is megfelelő. Az első teleszkópok a Showától származnak, rugóútjuk 165 mm. Külalakra is igyekeztek a túrás, endurós gépekre formázni az Ulyssest: supermotós első sárvédőt, lámpavédő rácsot, endurós kormányt és kézvédőket kapott a gép. A kéttónusú ülés utasháttámlát (ez egyben csomagtartóként is funkcionálhat) kapott, kapaszkodókkal. A motor különlegessége továbbra is, hogy az aluvázban van az üzemanyag, és a hátsó lengővillában a motorolaj.

A hajtásról fogazott szíj gondoskodik, 5 sebességes váltón át kapja a hajtást a hátsókerék. Az ülés alatt sisakzár, illetve elektromos csatlakozó kivezetés található, csakúgy mint a műszerfalon. Az XB12X is megkapta a Buellek új hátsó lengővilláját, amely fél kilóval könnyebb elődjénél, merevebb, és jobban elérhető helyre került rajta az olajbetöltő nyílás. Az új váltó könnyebbé, pontosabbá teszi a váltást, az olajcsere periódusa 5ezerről 10ezer mérföldre nőtt. A továbbfejlesztett fogazott szíj szintén könnyebb, de erősebb. A motor üres súlya így mindössze 187 kg. A motor légbeömlő nyílását áthelyezték, ezáltal növekedett az üzemanyagtank kapacitása is valamelyest. Extraként komoly csomagtartórendszert rendelhetünk túrázós igényeink kielégítésére. Az újdonság sárgában és feketében ősztől lesz rendelhető.