Itt a terepjáró Pegaso!

2005.10.03. 13:46

Az Aprilia a Párizsi Motorkiállításon mutatta be a Pegaso család új tagját, a 650 Trail modellt. A Pegaso 650 Strada tavalyi bemutatkozása óta eltelt időben mindenki azt találgatta, mikor jön már ki az enduro testvére a gépnek. Az Aprilia Párizsig várt, és most itt az új olasz univerzális enduró a noalei gyárból. Eredetileg anno 12 évvel ezelőtt a legelső Pegaso modell is utcai, túraendurónak készült és igen sikeres lett az eladásokat tekintve. Nem hagyhatta figyelmen kívül a piac ezen szegmensét az olasz gyártó sem. Az Aprilia szándéka szerint az új gép is univerzális jellegű, jó lesz könnyű terepre, utcára, túrázni, bárhova. Formaterve a Stradatól érkezett, módosítva a Trail motorokra jellemző kiegészítőkkel, sárvédőkkel.

Az újdonságot a Strada átdolgozott, egyhengeres, elektronikus üzemanyag befecskendezővel táplált, 4 szelepes négyütemű blokkja hajtja, amely szintén 50 lóerőt teljesít a Trail-ben is. A jó manőverezhetőségről a 70 fokban mozgatható (35 jobbra, illetve 35 balra) kormány gondoskodik. A váz a megszokott acél hídváz, amely könnyű de egyben masszív is. Az első teleszkópok hagyományos kivitelűek, belsőcső átmérőjük 45 mm, rugóútjuk 170 mm. Sajnos semmiféle paramétere nem állítható. Hátul egy Sachs rugóstag dolgozik, szintén 170 mm-es rugóúttal. Ennek már állítható a rugó előfeszítése és a húzófokozatú csillapítása is. A küllős kerekek mérete elől 19 col, hátul 17 col. Ez lehetővé teszi a mindössze 820 mm-es ülésmagasságot, amellyel végre a nem túl nagyra nőttek is próbálkozhatnak az endurózás műfajával, még ha csak könnyebb terepen is. A magasabbaknak 40 mm-el nagyobb ülés rendelhető extraként.

Az első fék méretes, 300 mm tárcsával rendelkezik és két dugattyú szorítja szükség esetén. Hátulra egy 240 mm-es tárcsa került egyetlen dugattyúval. A Trail 650 sportos műszerfalában a fordulatszámmérő analóg, míg a multifunkciós, sebességmérő digitális. A műszer mindenféle fedélzeti számítógépre jellemző adatot tárol és közöl pilótájával. A bal kéznél található egér jellegű kapcsolóval navigálhatunk a fedélzeti számítógép menüjei közt, amely természetesen többnyelvű. Ez a műszer felel a gyors szervizelésért is, mivel mindenféle szerviz információk kinyerhetők belőle. A váltást jelző fény jelzéshatárát a pilóta állíthatja be magának. A motor indításgátlóval szerelt és ezenfelül egyedi PIN kódos biztonsági rendszerrel van ellátva.

Két csomagtartót is találunk szériában. Az elülső a kormányról nyitható gombnyomással, a másik pedig az ülés alatt található és igen nagyméretűnek számít a kategóriában. Természetesen extrakánt további csomagtartórendszer szerelhető a gépre a túrázok kedvéért. A szélvédő két magasságban történő állítása szintén a kényelmet szolgálja, a duplán világító első lámpatestek pedig fokozzák a motor láthatóságát minden időjárásban, illetve napszakban. Rengeteg gyári extra rendelhető a Trail 650hez az Akrapovic kipufogótól kezdve, a csomagtartókon át a különféle szénszálas elemekig. Egyelőre antracit szürkében lesz megvásárolható a 2006-os modellév enduró újdonsága az Apriliától.