Triumph retroenduró

2005.10.18. 13:31

Mint már arról korábban beszámoltunk, a Triumph egy retroenduró bemutatását tervezi. Végre a technikai részletek is napvilágot láttak. A Bonneville Scrambler a Speedmaster 865 köbcentis, léghűtéses, 270 fokos gyújtás DOHC, soros kéthengeres blokkját kapta, dupla karburátorral. Az 55 lóerős motor megfelel az 1960-as évek TR6C Scramblerét idéző újdonságnak, ám a 205 kg-os szárazsúly lehet, hogy sok lesz nehezebb terepre. A váz, az ülés, és üzemanyagtank a Bonneville sorozatról érkezett, így nem került sokba a fejlesztés. Egyedi ismertetőjele a hátul magasan felhúzott, egy oldalt elvezetett dupla dobos kipufogórendszer.

A Scramblerre elől 19, hátul 17 colos kerék került, ennek köszönhetően 825 mm-es ülésmagassága még egy retro motorhoz képest sem sok. A futómű szintén a kornak megfelelő, mármint annyiban, hogy nélkülöz mindenféle modern beállítási lehetőséget. Elől 41 mm belsőcső átmérőjű, hagyományos villák, hátul dupla rugóstag, állítható előfeszítéssel végzi feladatát. A megállásról egyetlen 310 mm-es féktárcsa és kétdugattyús féknyereg gondoskodik elől, míg hátul hasonló féknyereg, de csak egy 255 mm-es tárcsát lassít. A Scrambler ára előreláthatólag alig lépi túl a 2 millió forintot.