Óriás V2-es Yamaha cruiser

2005.10.19. 10:17

A Yamaha az őszi Párizsi Motorshown mutatta be cruiser újdonságát, az XV1900 Midnight Start. A szíjhajtásos cruiserbe a Yamaha által valaha használt legnagyobb V2-es blokk került: 1854 köbcentis, léghűtéses erőforrás brutális nyomatékkal rántja előre a motort, amíg a légellenállás meg nem nehezíti a dolgát. A blokk egyébként az XV1700 felfúrt változata. Ehhez meglepetésre, a nagy cirkáló a Yamaha (és most már más gyártó által is alkalmazott) sportmotorok EXUP kipufogószelepét használja, amely elzárja a kiáramló gázok útját alacsony fordulatszámon, ezáltal nő a nyomaték az alsó és közepes fordulatszám-tartományban. A 168 Nm-es nyomatékmaximum 2500-as fordulaton jelentkezik. A csúcsteljesítmény 100 lóerő kereken, 4250-es fordulaton.

A rezgések csökkentése érdekében két kiegyenlítő tengelyt is kapott a hengerenként négyszelepes, duplagyújtógyertyás benzinbefecskendezős blokk. A váz az XV1700-tól érkezett, de könnyítettek rajta, mivel alumíniumot használtak a dupla bölcsőváz elkészítéséhez, valamint a hátsó lengővillához is. Mindezek ellenére a motor nem könnyű, 310 kg szárazon. Az 1715 mm-es tengelytávval nem fog könnyedén fordulni, ellenben valószínűleg remek egyenesfutása lesz. A 12 küllős könnyűfém felnik elől 18 colos, hátul 17 colos méretűek. Előre 130/70-es gumiabroncsot, hátulra pedig jó széles, 190/60-asat húztak a kerekekre. Érdekesség még a dupla üzemanyagtank, egy a normál helyen található, míg egy kisebb az ülés alatt. A megállásról elől elég komoly, dupla 298 mm-es tárcsafék, és kétdugattyús féknyergek gondoskodnak. A formatervet a szépség, az elegancia és a sebesség jellemzi a Yamaha szerint, ahol előszeretettel hívják a dizájnt retro-futuristának.