Hamarosan jön az új Yamaha V-Max

2005.11.21. 13:40

Kevés japán motor ért el akkora nimbuszt mint a Yamaha V-Max, amely legendássá vált brutális ősereje, és kisebb-nagyobb gyerekbetegségei miatt. Ez utóbbi azonban csak azok emlékében él már, akik V-Max tulajdonos ismerőseiket akarják bosszantani. A gyár csak a Tokió Motorshow-n leplezte le a V-Max utódját, mivel az előd születésének most van a 21. évfordulója. A kiállításon a Yamaha stand központjában a következő generációs motor koncepció modellje állt, a show ruha alatt azonban a széria közeli váz, motor és futómű volt látható. A motor külalakja is hasonló lesz, mint ami a show motoron található.

A Yamaha nem hozott nyilvánosságra technikai részleteket, de a blokk a gyár által 2001-ben bemutatott 1800 köbcentis Otodama prototípuson alapul. A pletykák szerint a V4-es blokk legalább 180 lóerőt pumpál a hátsókerékre majd széria kivitelben is. Megmaradtak a V-Maxra oly jellemző stílus jegyek: az óriási légbeömlők a motor oldalán, a dupla hátsó rugóstag, és a műszerek egy része továbbra is a tankra került. A villaszög mértéke inkább az egyenes futás stabilitására van kitalálva, mint sem a szűk kanyarokra. A fékeket szerencsére nem az elődhöz hasonlóra tervezték, vadonatúj, hat dugattyús, radiális felszerelésű dupla féktárcsák lassítják majd az újkori motorszörnyet. Míg a régi V-Max váza acélból, az újé alumíniumból készül a Yamaha speciális öntési eljárásával, hasonlóan az R1 R6 sportmotorok vázához. Nagy motorhoz képest nem lesz nehéz, de könnyű sem, 200 kg körüli szárazsúlyt lehet bekalkulálni. A gumiabroncsokat a Bridgestone egyedileg a V-Maxra fejlesztette ki BT-028-as típusjelzéssel. A szériaérett gép bemutatkozása 2006-ban várható és 2007-ben láthatunk először V-Maxokat a Yamaha szalonokban, de sajnos ahogy a jelenleg gyártott V-Maxok esetében, most sem valószínű, hogy Európában is.