Ducati Szuperszörny!

2005.11.23. 10:36

A Ducati minden idők legerősebb, legsportosabb Monster változatával rukkolt elő a milánói EICMA-n. Igazi mestermű az örökké divatos Monster stílus és a modern technológia keresztezésével. A Testastretta erőforrás és a térhálós váz összetéveszthetetlenül Ducati Monster. Az S4RS modellt olyan egyedi jellemzők különbözetik meg a hagyományos Monstertől mint a lámpa idom, a dupla, egymás fölött elhelyezkedő kipufogódobok és a klasszikus versenycsík felfestés (most ez szélesebb és középen helyezkedik el). A motor karakterisztikáját a vörös színű váz, és a fekete hátsó lengővilla alapjaiban meghatározza. Jól illik ehhez a superbike gépekről érkező Y küllős felnik. A gépről nem sajnálták a szénszálas alkatrészeket: első sárvédő, oldal deklik, kipufogó hővédők mind a fekete aranyból készülnek.

Egyéb kisebb alkatrészeknél is odafigyeltek az exkluzivitásra: a hűtő légbelépői kovácsolt alumíniumból készülnek gumi helyett. A műszerfal az S2R-ről származik, de a rajta alkalmazott grafika egyedi. A tank bár távolról hasonlít a hagyományos Monster tankra, azonban új üzemanyagpumpát raktak bele. A színek újak, a váz lehet vörös és fekete. A tank és a lámpaidom vörös, fekete és gyöngyház színeket kaphatnak, míg ezekhez rendre fehér, szürke és vörös csíkok párosíthatok.

A váz nagy merevségű acélból készült térhálós csőváz, Ducati stílusban. A vázat pár helyen megerősítették, de alapjaiban változatlan maradt az S4R vázához képest. Az SR családból került át az alu egyoldali hátsó lengővilla is. Az eltérés a futóműben és a fékekben keresendő a sima S4R-hez képest. A Ducati 999-ről érkezett a 43 mm belsőcső átmérőjű Öhlins fordított teleszkóp villapár, titán-nitrid bevonattal a csúszószáron. Hátul szintén egy Öhlins rugóstag található. A két 320 mm-es első féktárcsa a Brembotól nem szokatlan, azonban a radiális felfogatású féknyergek, valamint a radiális főfékmunkahenger már csak az S4RS-t illeti meg. A kipufogórendszer természetesen a Termignonitól jön.

Az S4R blokkja sem volt gyenge a maga 117 lóerejével. Az újdonságba azonban még ennél is erősebb Testastrettea blokk került, amely nemrégiben még a 996-os superbike gépekben szolgált. A 130 lóerős erőforrással az S4RS az egyik legizmosabb naked motor a piacon. A blokkhoz egy a Monsterre külön kifejlesztett olajhűtőt csatlakoztattak. Sajátos még a légszűrőház és a befecskendező torkai, fúvókái. A kipufogó rendszerben 3 utas katalizátor őrködik az Euro3 normák teljesítésén.