Ducati Hypermotard

2005.11.28. 09:57

A Ducatinak nem igazán volt supermoto gépe soha. A kis gyártók viszont egész jól megélnek ebből a szegmensből, ami egyelőre a nagy japán gyáraknak gazdaságtalannak számít. A bolognaiak úgy gondolták, van keresni valójuk a piac ezen szegmensében, mégha egyelőre csak egy koncepció motort mutattak is be az EICMA-n Ducati Hypermotard néven.


A Hypermotard egészen újfajta megközelítése a supermotonak. A kompakt méretét és fürgeségét ezektől a gépektől kölcsönözte, míg a blokkja a Ducati jól ismert, utcai motorcsaládjából érkezett. A motor eleje olyan keskeny, akár egy egyhengeres supermotoé, köszönhetően az L2-es blokk kiképzésnek és a léghűtéses erőforrás okán a nehézkes hűtőradiátor mellőzésének. A 100 lóerő az L2 Desmo motorból érkezik, amely a duplagyújtógyertyás, benzinbefecskendezős, 2 szelepes 1000 DS blokkból ered. Nem alkalmazták a Ducati erősebb, 4 szelepes Testastretta erőforrását, mivel ahová a Hypermotardot szánják (kanyargós utak, város), az egyenletes és lágy erőleadás fontosabb.

A blokk ereje 220 km/h végsebességet tesz lehetővé a 175 kg száraztömegű motornak. A váz a Ducati jól ismert acél térhálós csővázának egy a Hypermotardra áttervezett változata. A vázgeometria a versenypályára is alkalmas, de konkrét adatok egyelőre nem ismeretesek. A futómű természetesen igencsak minőségi elemekből áll: előre 50 mm belsőcső átmérőjű Marzocchi R:A:C: fordított teleszkópvillák, hátra Öhlins, külön gáztartályos rugóstag került. A hátsó lengővilla egyoldalas kivitelben a régi Ducati hagyományokat idézi. A kerekek a Marchesinitől érkeztek, kovácsolt alumínium kivitelben, és meseszépek. A supermotohokhoz hasonlóan egyetlen 320 mm-es féktárcsa került előre, egy Brembo 4 dugattyús, radiális féknyereggel. Hátul egyetlen 240 mm-es féktárcsa dolgozik.

A Hypermotard olyan műszaki csemegét kapott még mint például a hátsókerék blokkolását durvább visszaváltásnál megakadályozó csúszókuplung, vagy a magnézium ötvözet oldal deklik a blokkon. A kormány széles, és így fizikájából adódón valószínűleg rendkívül jól irányítható majd vele a Hypermotard. A kényelmes, hosszú ülés akár két személynek is elegendő helyet nyújt, valamint a pilóta egyszemélyes verseny üzemmódban remekül ki tudja használni a súlypontja áthelyezéséhez. A Ducati Hypermotard egyelőre csak prototípus, de a várhatóan kedvező fogadtatás után a sorozatgyártása rövid időn belül megoldható. Remélhetőleg egyetlen technikai csemege sem tűnik el róla mire az utcákra kerül.