Megérkezett a KTM Super Enduro

2005.11.29. 10:14

A KTM régóta híres terepre gyártott motorjairól. Számtalan siker fűződik krossz és enduró gépeihez a különféle kategóriákban. A KTM 950 Super Enduro R kemény terepmotorja azonban minden eddigi köbcenti méretet felülmúlva a 950-es LC8 blokkot kapta meg, amely még a régi Adventureben szolgált. A V2-es 75 fokos hengerszögű blokk kompakt, keskeny és mindössze 58 kg súlyú. Teljesítménye a gyár ígérete szerint legalább 100 lóerő lesz, bár ezt terepen uralni, nem éppen gyerekjáték. A motort két 43 mm-es Keihin táplálja, és 6 fokozatú váltón át kerül a nyomaték a hátsó kerékre.

A KTM-hez híven komoly WP futómű található a motoron, amely elől-hátul teljesen állítható. A rugóút 250-255 mm. A 950 Super Enduro R fékei emberesek, elől egy 300, hátul egy 240 mm-es tárcsa lassítja a motort. A szárazsúly mindig fontos tényező egy terepmotornál. Az jelen esetben 184 kg üzemanyag nélkül, amely max. 13 liter lehet. Az nem éppen csekély, a motornak lesz ereje vele megbirkózni, kérdés a pilótának vajon okoz-e majd ez gondot. A gyári teszt pilótáknak nem okozott, de az utca(erdő) motorosa azért nem ennyire képzett általában. A bemutatkozás után a motort csak 2006-ban láthatjuk a KTM kereskedőknél, az ára egyelőre ismeretlen.