Beidult a Dakar-láz

2005.12.05. 15:56

Richard Sainct és Fabrizio Meoni tavalyi balesete miatt nem felhőtlen a 2006-os szezonra történő készülődés. Kezdetben még arról is szó volt, hogy a KTM visszavonul a ralisporttól. De a ralizás és a kalandozás szelleme annyira hozzátartozik a KTM-hez, és olyan nagy mértékben hozzájárul a márka sikeréhez, hogy a vezetés úgy döntött, hogy a cég továbbra is jelen marad a profi sportban.

Az elmúlt időszakban a KTM a verseny szervezőivel együtt biztonsági tervet dolgozott ki, mely sokkal biztonságosabbá teszi a versenyzést. Ebben egyebek között 150 km/órás maximált sebesség és a motorosok nyakvédőkkel való ellátása szerepel. Ezeket a nyakvédőket a szervezőktől kérhetik a motorosok. Fejlesztésüket több motorkerékpárgyár együttesen végezte. A tank stopok közötti szakaszokat 350-ről 250 kilométerre csökkentették.

Korábban a versenyző reggel teli tankkal indult el, és a motort a megnövelt tömeggel együtt szokhatta meg. Ahogy az üzemanyag fokozatosan elfogyott, és a pilóta elérte a következő tankállomást, a motorkerékpár csaknem ötven kilogrammal könnyebb lett. Ez azt jelenti, hogy a versenyző vezetési stílusa is alkalmazkodott a kisebb tömeghez. A megálló alkalmával a versenyző nemcsak a motortankot tölti föl, hanem eszik és iszik is, és ennek következtében koncentrációja jelentős mértékben csökken. Utána visszaül a motorjára - mely ötven kilogrammal nehezebb - és folytatja a versenyzést.

2006-ban négy magyar motoros vág neki a leghíresebb raliversenynek: Varga Ákos, Kátai Péter, Hermann Henrik és Szilvási Péter, mindannyian egy-egy 660 Rallye Factory Replica nyergében.

A KTM három hivatalos, gyári csapatot indít:

Team Repsol, KTM Spanyolország
Marc Coma, Jordi Duran, Giovanni Sala, Carlos de Gavardo

Team Gauloises, KTM Franciaország
Cyril Despres, Isidre Esteve, Michel Gau, Jean Casteu

Team Red Bull, KTM USA
Chris Blais, Kellon Walch