Negyedliteres Piaggio X8

2005.12.20. 09:59

A Piaggio X8 a Gran Turismo robogó kategória jeles képviselője mostantól megújultan, tisztábban, erősebb negyedliteres motorral próbál új vásárlókat toborozni magának. A 2003-ban bemutatott 125 és 200 köbcentis, karburátoros változatokból több mint 30.000 egység kelt el. Most az újdonságba bekerült végre a Piaggio konszern korszerű 250 köbcentis, befecskendezős blokkja is. Az új Quasar 250 blokk négyütemű, benzinbefecskendezéses, 4 szelepes, vízhűtéses egyhengeres blokk, amely természetesen megfelel az Euro3-as normáknak. A tisztább motor nem vesztett erejéből, 22 lóerejével mind a városi, mint a város környéki közlekedésre kitűnően alkalmas.

Az új X8 modell örökölte a sorozat stílusjegyeit: elegáns, könnyed vonalak, lekerekített élek, széles első lámpák, méretes első szélvédő, integrált, fényezett csomagtartó. A műszerfal megújult, a panelek új grafikát kaptak. A lábdeszka és a szervizalagút színe mostantól eltérő, az első sárhányó formája is jobban igazodik a géphez. Az ülésmagasság megfelelően alacsony (785 mm) bármilyen termetű pilótának. Az ülés formája és varrása egyaránt változott. Megmaradt az X8 jellegzetes, kétfelől elérhető, integrált 56 literes csomagtartója. Ez mind hátulról a hagyományos fedelén át, mint az ülés alatti csomagtartó felől elérhető. Az ülés alatti csomagtér sem kicsi: két teljes sisak, vagy 80 cm hosszú tárgy fektethető bele. Az első pajzson további dokumentum tároló és 12 voltos csatlakozó található. Az ülés gombnyomásra a kormányról, vagy a távirányítóról is nyitható.

Az X8 műszerfala analóg műszerekkel közli az információkat a vezetővel, kiegészítő visszajelző lámpák segítségével. Alapfelszerelés az indításgátló. Az acél dupla bölcsőváz elől egy 35 mm belsőcső átmérőjű teleszkóp párral, hátul pedig egy dupla rugóstaggal alkotja a futóművet. A hátsó elem rugó előfeszítése 4 fokozatban állítható. A 14 colos elsőkereket egy 260 mm-es, kétdugattyús féknyereg próbálja megállásra késztetni, hátulra egy 240 mm-es tárcsa került. A 171 kg száraztömegű bringa automata váltójával 125 km/h sebességre képes, és 12 literes tankjával kb 300km tud egyhuzamban megtenni. Az X8-nál megszokott módon rengeteg gyári extra rendelhető a GT kategóriájú robogóhoz. Az új X8 250 kétféle szürke, egy kék és egy fekete színben lesz kapható hamarosan.