Versenypályára szánt MV Agusták

2006.01.06. 14:05

Az olasz motorgyártó MV Agusta gépeit mindenki a versenypályáról ismerte hajdanán. A gyár 90-es években történő újjászületése után elsősorban a közutakra gyártott motorokat. És bár elindult különféle versenysorozatokon, a régi dicsőséget meg sem közelítették az utódok. Most azonban egy exkluzív, versenypályára szánt motorral az MV Agusta F4 1000 Veltro-val szeretnék folytatni a régi hagyományokat. A 320 km/h végsebességre képes Veltro a valaha épített legerősebb, leggyorsabb és legegzotikusabb MV Agusta. Mindössze 23 példányt készít belőle az MV versenyrészlege és 11 millióért juthatnak hozzá a kiválasztottak. A gép 170 kg-os tömegét 190 lóerő tolja hihetetlen dinamizmussal. Az MV nagy valószínűséggel ismét bepróbálkozik a Superbike világbajnokságon. A superbike sorozatba szánt gépek még erősebbek és drágábbak lesznek. Ez a blokk 220 lóerő felett teljesít majd, és ez a motor lesz a vb-n induló versenymotor homológ alapja. A superbike vb-n való induláshoz 150 darab homológ motor építése elegendő feltétel, bár az MV közlése szerint a 2006-os szezonban még nem indul a gyár csapata. Az erősebb, verseny orientált változat 15 millió forint körüli áráért komplett, versenykész technikát kap a vevő.

A versenytechnika mellett az MV Agusta egy utcai változatát is bemutatta a Veltro-nak. Éppenséggel ez sem gyenge a maga 177 lóerejével. Ráadásul a versenykit ebbe is beszerelhető, amivel 185 lóerősre erősödik a gép. A motor jó pár alkatrésze megegyezik a 200 lovas Superbike homológizációs gépével. Jelenleg a motor az Olasz Légierő 23. Harci egységének a színeiben pompázik, és néhány szerencsés pilóta lehetett az, aki elsőként próbálhatta ki az igencsak exkluzív gépet a légi bázisuk repterén. A gép végsebessége "csak" 310 km/h. Megkérdezték Lorenzo Cocco-t, az MV Agusta vezérigazgatóját, miért költenének a vásárlók még többet egy ilyen motorra mint egy széria, de szintén igencsak egyedi F4-esre. Az olasz főnök a borokhoz hasonlította gépüket. Miszerint bárki megvehet egy jó palack bort olcsón, azaz bárki vehet egy hasonlóan gyors és jó motort (pl egy Suzuki GSX-R 1000-est) mint amilyen egy MV Agusta F4 Veltro. Ellenben az MV Agusták olyanok, mint egy kiemelkedően jó termésű év borai, amelytől a vásárló a fellegekben érzi magát elfogyasztása után. 23 darabos korlátozott példányszámú sorozat készül az utcai Veltroból is, melynek felszereltsége hasonló a versenypályára szánt változatéhoz. Ára sem marad el attól, 11 milló forint körül lesz. Rendelni az MV Agusta Corse részlegen keresztül lehetséges kizárólag.