Morini 9.5 gyártásra kész

2006.01.11. 08:51

A Moto Morini a Ducati cégcsoport átvétele után egy évvel ezelőtt született újjá a Corsaro 1200 naked bike bemutatkozásával. Emellett a Morini felfedte a leplet egy 998 köbcentis koncepció motorrol is, a 9.5-ről. Most a 9.5 végleges, széria érett formába került és 2006 tavaszától megvásárolható lesz. Nem kis meglepetésre a széria motor sok mindenben hasonlít a koncepció változatra, sőt, a motor lökettérfogatát még meg is növelték. Nem a 998 köbcentis V-motort, hanem a Corsaro 1187 köbcentis blokkját kapta. Az extra köbcentik ellenére a motor ereje maradt 105 lovacska. Ez 35-tel kevesebb, mint a Corsaro esetében, viszont a nyomaték is "csak" 95 Nm, ami majd 30 Nm-el kevesebb, mint a Corsaro blokkjában ébredő energia. Az egész gép így kevésbé lesz agresszív mint nagyobb testvére.

A lökettérfogat változás ellenére a Morini megtartja a 9.5 nevet, utalva a gyár örökségére, amikor is 1972-ben bemutatott, 350 köbcentis V motorral szerelt gépeit Moto Morini 3.5 keresztelték és gyártották egészen 1990-ig. A blokk a kisebb szelepeiben, be és kiömlőiben, valamint magasabb kompressziójában különbözik a Corsaro erőforrásától. Ezzel az alsó fordulatszám tartományban kedvezőbb lett a nyomaték leadás, valamint csökkent a fogyasztás. A Morini gépeknél a nyomaték mindig is elsődleges szempont volt és lesz is, hiszen ez határozza meg alapjaiban egy motor viselkedését, főként ha az ember másodmagával, vagy csomagokkal utazik. A 9.5 jelentősen olcsóbb lesz a Corsaronál, 2.6 millió forint körüli árával nem rossz vétel egy majd 1200-es, nyomatékos modern V2-esért. A 9.5 gyártása idén májusban kezdődik meg.