A Victory látomása

2006.02.24. 13:28

A Victory a gigantikus motoros hószángyár, a Polaris motorkerékpár-gyártó részlege. Úgy tűnik, a tervezőjük a fürdőszobában hagyhatta jegyzetfüzetét, legalábbis csak erre tudok gondolni, ha legújabb, 800 cm 3-es tanulmánygépükre nézek.

A motorgyár, mely "Az új amerikai motorkerékpár" szlogennel hirdeti magát Vision 800 néven egy automata váltós motorral rukkolt elő. Lökettérfogata, megjelenése alapján, no és az automata sebességváltó miatt is a Honda ősszel bemutatott DN-01 koncepciógépe juthat eszünkbe a képeket látva.

Ha ez az amerikai motorkerékpárok jövője, akkor a Victory szerint egészen más vár ránk, mint amit manapság a legnagyobb amerikai motorkerékpár gyár, a Harley-Davidson nyújt. Ami már csak azért is érdekes, mert a jelenlegi széria Victorykat szemügyre véve sokkal inkább hasonlítanak a Harleykra, mint bátor tanulmánymotorjukra.

Greg Brew, a Polaris Indurstrial Design igazgatója nyilatkozata szerint a vezetéstől azt az utasítást kapták, hogy tervezzék meg a jövő amerikai motorkerékpárját, ami egyben nem áll távol a custom motorkerékpárok világától sem.

A Vision egy kifejezetten egyszerűen kezelhető, (a gyár munkatársa szerint: hülye-biztos) 800 cm 3-es, négyütemű, soros kéthengeres motort kapott, ami hószánosok és quadosok számára már ismerős lehet. Lábbal semmilyen dolgunk nincs azon kívül, hogy lerakjuk, ha megállunk, mivel sem fékpedál, sem váltókar nem található rajta. A radikális, buborékforma idom alatt a snowmobiloktól kölcsönzött alumíniumötvözet váz rejtőzik. A belső üzemanyagtank az első kerék mögé került, jó mélyre, hogy a motor tömegközpontosítása a lehető legjobban alakuljon. Felette így hatalmas tárolóhelyet alakíthattak ki, amiben akár két bukósisak is kényelmesen elfér, vagy bármi, amit csak akarunk.

Az indusztriális hátsó lengővilla egykarú, a rajta átfűzött kardánhajtás olyan szép megoldás, amit még a BMW is elirigyelhetne. A 250-es hátsó gumi mindenképpen komoly hatással van a motor megjelenésére. A fékek működtetése egyetlen karral történik, az első kétdugattyús nyergekkel szerelt duplatárcsafék és a hátsó egydugattyús szimpla tárcsa kombinált, ami ismét csak a tapasztalatlan motorosoknak kedvez. Alacsony, mindössze 724 mm-es ülésmagasságával igazi zuzógép. De hogy a krómimádó chopperesek átülnének-e rá?