A KTM RC8 már az utcán

2006.04.13. 18:21

Az osztrák gyártól eléggé elítélhető módon 2004-ben a Tokyo Motor Show-n rukkolt ki először a KTM az RC8-cal. A cél csak a japánokra ráijesztés lehetett, mert az akkor még csak tanulmányként létező, lenyűgözően egyedi modellről az elmúlt években nem sokat hallottunk.

Mielőtt azonban végképp temetni kezdtük volna a KTM első utcai szupersport gépét, reményt keltő fotók érkeztek szerkesztőségünkbe. Az RC8 fejlesztése nem állt meg, sőt, már utcán teszteli a KTM csapata. A kémfotókon látszik, hogy a motor a KTM LC8-as, 990 cm 3-es, V2-es blokkját kapta, melyet idéntől az Adventure 990-ben láthatunk. A V2-es blokk valójában nem 990, hanem 1150 köbcentis, és Keihin befecskendező táplálja a hatalmas hengereket. A prototípushoz két éve 130 lóerőt ígért a gyár, valószínűleg ezt a hengerfej, a főtengely, a dugattyúk, az elektronika és még ki tudja, mi minden módosításával érik el. A kipufogó a lehető legalacsonyabb súlypont elérése érdekében alul, a blokk alatt végződik.

A váz két részből áll, az első acélcső vázhoz alumínium nyúlvány kapcsolódik. A hátsó alumínium lengővilláról szinte süt, hogy mennyire masszív, merev darab. A KTM a WP-vel együttműködve fejleszti futóműveit, így az újdonságba is a WP a versenyszintű villái és hátsó lengéscsillapítója került. Elöl a létező legfejlettebb, radiális felszerelésű, négydugattyús Brembo féknyergek lassítják a dupla tárcsát, hátul egydugattyús Brembo nyereg dolgozik. A főfékhenger fémhálós fékcsöveken keresztül pumpálja a fékfolyadékot a munkahengerekhez.

A kémfotókon látható RC8 formája némileg eltér a már bemutatott prototípustól, de valószínűleg a KTM gyár mérnökcsapata mindent elkövetett - többek között feketére festették -, hogy ne ismerjék fel az általuk tesztelt titokzatos motort. A KTM gyár közeli informátorunktól tudjuk, hogy valószínűleg 2008-tól kezdődik meg az értékesítés, azért mi titkon reméljük, hogy idén ősszel Kölnben már láthatunk egy kiforrott mintadarabot.

Műszaki adatok (megközelítő, vagy előzetes adatok):

Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, 75 fokos V2-es, 8 szelepes, DOHC
Lökettérfogat: 1150 cm 3
Blokk tömege: 58 kg
Váltó: hatfokozatú
Max. teljesítmény: 130 LE
Max. nyomaték: 103 Nm 7300 1/min-nél
Végsebesség: 280 km/h
Tengelytáv: 1399 mm
Száraz tömeg: 175 kg