Megújult a Piaggio X8 sorozat

2006.05.22. 10:00

A Piaggio közepes méretű robogócsaládja, az X8 alaposan megújult 2006-ra. Mostantól négy különféle változat közül választhat a dugókat elkerülni igyekvő vásárló. Az X8-ast főként munkába járásra ajánlja a gyártó azoknak, akik a városon kívül laknak, de a gépek a forgalmas nagyvárosban is megállják a helyüket. Kétféle léghűtéses négyütemű (125 és 150 Street) és kétféle négyütemű vízhűtéses (X8 125 és X8 250ie) változat kerül tavasztól a szalonokba. Gyors és csinos a Piaggio X8-as, amely a közepes méretű robogó kategóriában kényelmesen bőséges helyet biztosít egy pilóta és az utasa számára. Kiváló a szélvédelme és rengeteg tároló rekesz található benne. Mindezek a technikai jellemzők és egyedi stílusa tették az X8-ast a Hexagon méltó utódjává az évek során.

Az X8 125 és az X8 250 ie
Az X8 család csúcsváltozata a 250ie, azaz az új befecskendezős, négyütemű, négyszelepes, vízhűtéses QUASAR blokkal szerelt modell. Azoknak való, akik a GT robogók közül a legkomfortosabbat, legerősebbet szeretnék magukénak tudni. Az új 22 lovas blokk gond nélkül teljesíti az Euro3-as normákat a három-utas katalizátorral. A befecskendezővel jobb lett a fogyasztás, és közvetlenebb a gázreakció. Az X8 125-ben a LEADER 125 köbcentis blokk legújabb változata üzemel. Vízhűtéses, négyszelepes, négyütemű, karburátoros erőforrás 15 lóerőt teljesít. A jobb fogyasztással akár 300 kilométeres hatótáv érhető el. A javított variátor segítségével a teljesítmény még jobban megy át a hátsókerékre.

Néhány dizájnelem és funkcionalitásbeli változás történt az X8-ason, hogy még jobb legyen a komfortja. A hátsó rész és doboz mostantól egyszínűre fényezett az X8-as színével. A doboz formája élesebben kerekített éleket kapott és modernebb dízájnt. A műszerfal grafikája is teljesen új lett. Az első sárvédő formaterve szintén változott, színe az X8-aséval egyezik, míg hátra egy fekete darab került. Az ülésmagasság 785 mm-re csökkent amellyel biztonságosabban ülhető meg a robogó és könnyebb vele parkoláskor manőverezni. Az ülés formája és tömése szintén a komfort miatt változott meg. A 250ie végsebessége 125 km/h a X8 125-é pedig 105 km/h. 5 féle metálszínben kapható az X8 125 és 250ie: világos- és sötétszürke, kék, fekete és vörös.

Az X8 125 Street az X8 150 Street
Az X8-nál a Street vonal a gazdaságosan üzemeltethető, olcsón megvehető közepes méretű robogókat jelzi. Az X8 legtöbb praktikus tulajdonsága megmaradt, de az olcsóbb, kissé gyengébb erőforrások miatt igen jó ár-érték arányú a 125 és 150 köbcentis Street változat. Mindkét blokk a régebbi, gyengébb LEADER blokkokat kapta meg, amelyek négyüteműek, de még kétszelepesek és kényszerlevegő-hűtésűek. Elektromos önindító, alacsony fenntartási költségek jellemzik még ezeket a blokkokat.

Fogyasztásuk 3 liter környékén mozog 100 kilométerenként. A Street X8-asok súlya csökkent picit, egészen 149 kg-ra, mivel hátra csak egy rugóstag került, illetve a vízhűtés radiátorának eltűnése is mínuszt jelent a kilóknál. A formatervet a funkcionalitás jellemzi: fekete műanyag védőpanelek oldalt végig, ugyanez folytatódik a hátsódobozon és a szélvédőn is. A minden X8-ast jellemző 56 literes tárolókapacitás és a hátsó csomagtartófedél nagyszerű lehetőséget biztosít sokféle tárgy szállítására is. Kétféle metálszínben kaphatók a Street változatok: világosszürke és fekete.