A kis Bandita is új blokkot kapott

2006.10.05. 10:20

A Suzuki Bandit sorozatának kisebbik európai képviselője pár éve újult csak meg, ennek ellenére idén szüksége volt az alapos vérfrissítésre. Ennek oka az Euro3-as normának már nem megfelelő, régi olaj-levegő hűtéses blokk volt. Most a nagytestvér 1250-eshez hasonlóan a 650-es modell is vadonatúj, kifejezetten a Bandit számára tervezett, négyhengeres, hengerenként négyszelepes, vízhűtéses, benzinbefecskendezős erőforráshoz jut a következő esztendőkre. Az új motor külsejében hasonlít csak az elődre, ezt a látszatot jól látható vezérműtengelyek és az eldugott központi vezérmű biztosítja. A blokkhoz automatikus alapjárat vezérlés, Euro3-as normákat teljesítő kipufogógáz tisztítás, 6 sebességes váltó és hidraulikus kuplung is tartozik.

A Bandit műszaki alapjaiban és futóművében nemigen változott. Ugyanaz az acél, fényezett, dupla bölcsőváz szolgál mint az elődben, bár a blokk felfogatáshoz némileg módosítani kellett. Előre 41mm-es belsőcső átmérőjű, hagyományos teleszkópvillák, állítható rugó-előfeszítéssel, hátra központi, progresszív felfüggesztésű, állítható rugó-előfeszítésű és húzó fokozati csillapítású rugóstag került. A fékek már a jól ismert, kipróbált négydugattyús féknyergek, 310 mm-es dupla féktárcsával elöl és 240 mm-es féktárcsával, kétdugattyús féknyereggel hátul. ABS opcióként rendelhető mind a fejidomos, mint a csupasz változathoz.

Az ülésmagasság (770-790mm) mellett a kormány pozíciója (+/- 10 mm) is a pilóta méreteinek megfelelően állítható be. Az S változat szokás szerint fejidommal, és integrált halogén izzókkal, míg a sima 650-es fejidom nélkül kerül a piacra. A csupaszt változat száraz tömege 215 kg, míg a fejidomosé ennél 3 kilóval több lesz. Mindkét változat középkék, sötétkék-metál, fekete-metál és vörös színekben vásárolható meg.