Aranyló Tuono R Factory

2006.10.09. 08:57

Az már a 2006-os Aprilia Tuono R megjelenésekor látható volt, a noalei gyár nem szerénykedett a pucér sportgépük felszerelésével. A gyár hagyományai szerinte azonban várható volt egy ennél élesebb változat megjelenése, amely a 2007-es modellévre érkezett meg Tuono R Factory néven. A Tuono 1000 R Factory receptje rendkívül egyszerű, végy egy superbike gépet, mondjuk az RSV 1000 R Factory-t, bonts le róla minden felesleges műanyagot, de ne végy ki semmi drága alkatrészt, és rakj rá egy széles kormányt. Az eredmény egy szinte mindenhol győztes gép, legyen az szó versenypályáról, szerpentinről, vagy városi jampiskodásról.

A sima Tuono R súlyát sikerült 189 kg-ról 181 kg-ra csökkenteni. Ehhez a kovácsolt alumínium OZ kerekek, szénszálas anyagból készült sárvédők, oldalpanelek, légterelők és blokkvédő és könnyebb kipufogók szolgáltatták az alapot. A blokk maga szintén a superbike gépből származik, és nagyobb kipufogó szelepi révén 139 lóerősre sikeredett. A gép teljes Öhlins futóművet kap elől, hátul, valamint az aranyszínű váza, és az egyedi Oroszlán vörösre keresztelt fényezése emeli ki az egyszerűbb Tuonok sokaságából. A Factory Tuono-t mindezeken felül még számos gyári extrával szerelhetjük fel az Aprilia kínálatából az Akrapovic rendszertől kezdve az Öhlins kormány-lengéscsillapítóig.