A Versys technikája

2006.10.10. 08:27

Még júliusban kerültek az első hivatalos képek az újságokba a Kawasaki legújabb, az ER6-os blokkja köré épített Versys nevet viselő motorjáról. Az ER-6 soros kéthengeres négyütemű blokkjának 72 lovas teljesítményéből párat feláldoztak, így a végeredmény 64 lóerő lett 8000-es percenkénti fordulaton a Versys esetében. Cserébe a nyomaték már 6800-nál eléri a maximális 61Nm-t. Ezt átdolgozott vezérműtengelyekkel érték el a mérnökök, melynek következtében a szelepek kevesebbet vannak nyitva. Mindez több nyomatékot és jobb gázreakciót eredményez az alsó fordulatszám-tartományokban. Egy kiegyenlítő cső is beköltözött a kipufogó leömlő csövei közé, hogy kisimítsák a teljesítmény és nyomatékgörbét. A benzinbefecskendező rendszer átdolgozásának a célja a 3000 és 6000 közötti fordulatszám tartományban elérendő nagyobb teljesítmény, és a városban illetve kanyargós utakon jobban használható gázreakció volt.

A Versysen más lett a segédváz, hogy még komfortosabb helyet biztosítson az utasnak. Ezáltal módosult a hátsó rugóstag elhelyezkedése és bekötési pontja is. A futómű egyértelműen jobb lett. A hátsó a lengővilla alumíniumból készül acél helyett, és az első teleszkópvillákat 41 mm-es fordított kivitelűre cserélték, amelyen a rugó-előfeszítés mellett a húzó fokozatú csillapítás is állítható, csakúgy mint a hátsó rugóstagon. A tank kapacitása 19 literre növekedett, míg a gép száraztömege 181 kiló lett. Az túrásabb ülés egyben jóval magasabbra került, a pilótánál 835mm az ülésmagassága. A hullámos kivitelű első dupla 300 mm-es tárcsafékekhez ABS is rendelhető lesz, hátul pedig maradt a 220 mm átmérőjű egyetlen tárcsa. A gumi abroncsok mérete sem változott, közepesen sportos 120/70-17 és 160/60-17 méretű abroncsokat kap a Versys. A motor áráról egyelőre még nincs konkrét információ, de az ER6-oséhoz közelíteni fog, felülről. Vörös, ezüst és fekete színekben lesz kapható.