Hegyesebb lett a Honda legkisebb sportmotorja

2006.10.17. 13:56

A Honda fiatalok körében népszerű 125-ös sportgépe, a CBR125R 2004-ben érkezett az európai piacokra. A kezdő motorosoknak a Honda elsőként kínált teljes értékű sportgépet a piacon, a nagyobb gépekre hasonlító formával, de a kezdők számára is jól kezelhető 125-ös négyütemű blokkal. A közelgő Euro3-as környezetvédelmi normák miatt a Honda kénytelen volt átalakítani legkisebb sportgépét műszakilag és ezt kihasználva egy kis formai frissítést is adott a gépnek 2007-re. Először is az egyhengeres, vízhűtéses OHC 2 szelepes blokk kapott egy PGM-FI benzinbefecskendező rendszert, amely következtében 13.6 lóerősre izmosodott az erőforrás. Megkapta a Honda IACV rendszerét is, amely az egyenletes alapjáratért felel. Természetesen ezzel és a katalizátorral a kipufogóban teljesíti a kis CBR az Euro3-as normákat.

A formavilágában a kis motor a Honda CBR1000RR superbike gépére hajaz leginkább. Karcsú vonalak, egymás melletti, vonalban elhelyezett dupla reflektor, kisebb, füstszínű házba helyezett indexek, megújult idomzat, ezek adják a CBR125 új formavilágának alapjait. A keskeny 10 literes üzemanyagtank belesimul a gép vonalaiba. Az inkább csak egyszemélyes sportgépekkel ellentétben a kis CBR viszonylag nagy helyet nyújt az utasnak is. Az új szélvédő mögött vadonatúj 4 kör alakú, mutatós műszer közli a pilótával az aktuális sebesség, fordulatszám, vízhőfok és benzinszint adatai. A színvilága is felfrissült a kis sportgépnek. Új, agresszív, verseny világot idéző matricázás és festés került a CBR125-ösre, amely a Honda gyári vörös-fekete, kék-fehér, fekete-szürke és fehér-fekete színekben lesz kapható.

A 2004-ben bemutatott acél hídváz nem változott lényegében. A rövid tengelytávú, roppant fordulékony motoron elől 31 mm belsőcső átmérőjű hagyományos teleszkópvillákat, hátul pedig központi rugóstagot találunk. A kerekek sem változtak, továbbra is a 6 küllős öntött alumínium kerekek szolgálnak, rajtuk tapadósabb gumikkal. Elől maradt a 276 mm-es dupladugattyús tárcsafék, míg hátul az egy dugattyús 220 mm-es féktárcsa. A motor súlya így 119 kg-ra sikeredett, amelyhez egy alacsony, 776 mm-es ülésmagasság tartozik. A kis CBR125R-hez U-lakatot, motortakarót, akkutöltőt és sisakhálót vehetünk a Hondától extra felszerelésként.