Kawasaki enduró-újdonság

2006.10.25. 10:36

A Kawasakinak évek óta nincs igazán versenyképes motorja az enduró piacon, amely az enduró versenyágban is ütőképes lenne. A KX450F négyütemű, 449 köbcentis blokkal szerelt krosszmotort már vagy két éve árulják, így várható volt, hogy előbb-utóbb az enduró változat is megjelenik. A 2007-es évre a gyár bemutatta a KLX450R-t, amely a Kawasaki legkönnyebb, legerősebb, leggyorsabb valaha létezett enduró motorja.

A legfontosabb alkatrészek - mint például a 449 köbcentis erőforrás - a motokrossz-gépből érkeztek. A blokk más vezérműtengelyeket kapott, hogy alul nagyobb nyomatékot adjon le, mint a krosszmotorban. Az ötsebességes váltó áttételeit is megnyújtották, valamint elektromos önindítót is kapott. A lendkerék tömege azonban a krosszmotorénak majd' kétszeresére növekedett.

A könnyű alumínium váz szintén átkerült a KX sorozatból. Sőt, a KX remek futóművét is megkapta a KLX, persze a sprint és ugrásokhoz igazított teleszkópot és rugóstagot áthangolták az enduróknak megfelelő könnyedebb kezelhetőségre. Az enduró versenyzés világából érkezett az első hullámos féktárcsa, a könnyű műszerfalegység, a 35 wattos első lámpa műanyag üveggel, a LED-es hátsó lámpa, a szélesebb, komfortosabb ülés, a műanyag 8 literes üzemanyagtank és a könnyűfém Renthal kormány. Mindezekkel együtt is az enduró változat is mindössze 10 kilóval a krosszgépnél. A KLX450R gyári állapotában is versenyképes, remélhetőleg az ára sem lesz a földtől elrugaszkodott.