Motokrossz babérokra tör az új 450-es Aprilia

2006.12.05. 10:26

Az Aprilia igen sikeres volt a 450-es V2-es blokkjára épülő supermoto gépeivel, hiszen idén ilyen géppel nyerték a világbajnokság 450-es kategóriáját. Most ugyanezt a blokkot felhasználva új területen, a motokrosszban próbálkozik a gyár sikereket elérni az MXV Factory 450-es modelljével. A blokk a már bizonyított 45,2-es modell. Egy vezérműtengely, négy titánszelep, egy darabból álló főtengely, egybeöntött henger és karterház jellemzik a motokrossz gép erőforrását. Az önindító motor eltűnt, így csak a berúgó kar maradt indításra, mert a krosszozoknál ez a pár tíz deka is számít. A Dell'Orto benzinbefecskendező rendszert és a vezérlő számítógépet a motokrossz használathoz igazították.

A hűtőradiátor a krosszgépen nem két, hanem egy integrált darabból áll, csökkentve a tömeget és feleslegessé téve a csövek és vezetékek egy részét. A hűtő kapacitását szintén megnövelték. A térhálós csőváz és alumínium alsó váznyúlvány kettős kombinációját a motokrossz céljainak megfelelően alakították át. Az alu hátsó lengővilla szintén az ipari formatervezés egyik remekműve. A gép 50 mm-es Marzocchi villákat és központi rugóstagot kapott, amelyet a krossz igényeinek megfelelően hangoltak. A 270 mm-es első hullámos féktárcsát a Magura szállítja a motokrossznál szokatlan, radiális kivitelben. Hátra szintén ettől a cégtől egy 240 mm-es darab jutott egyetlen fékdugóval. A felemás színű fűzött, eloxált alufelnik már csak hab az MXV tortán. Az Aprilia reményei szerint a gépet hamarosan a motokrossz világbajnokságon láthatjuk viszont.