Elkészült a KTM Dakar gépe

2006.12.21. 11:06

A KTM idén nyár végén mutatta be a 690 Rally prototípusát, amellyel a gyári pilóták rengeteg tesztkilométert tettek meg az elmúlt félévben. A motor kissé eltér a Milánóban bemutatkozott Rally Replicától, amely 2007 elejétől lesz megvásárolható. A 690-es supermoto befecskendezőjével ellentétben továbbra is egy Keihin FCR41-es karburátor táplálja a 654 köbcentis, egy hengeres, vízhűtéses, négyütemű blokkot. Az erőforrást azonban az alapoktól kezdve újratervezték, és hatsebességes váltóval, valamint elektromos önindítóval látták el. Új a gyújtás, a kuplungszerkezet, és a futómű geometria is változott. A gyár hivatalosan 72 lóerőt ad meg a teljesítményre, de ez igen óvatos nyilatkozatnak tűnik.

A Dakarra készített motort felszerelték minden olyan dologgal, amely a terep rally szabályzatának megfelel. A futóművet továbbra is a házi beszállító, a WP készíti. Az itiner és GPS-tartó alap, csakúgy mint az összesen 36 liter üzemanyagot magába fogadni képes tankrendszer. Előre az enduró ágazatnál megszokotnál nagyobb, egyetlen 300 mm-es féktárcsa került, míg itt a szintén jócskán használt hátsó fékhez 220 mm-es tárcsa tartozik. Az ülésmagassága nem csekély, 980 mm-ről kell lógatni a lábát annak, aki talajt akar vele fogni. Az egész motor üzemanyag nélkül mindössze 162 kg nyom, ami se nem kevés, se nem sok a homokdűnék világában, vagyis pont jó.