Beteljesült látomás

2007.02.06. 09:56

A Polaris fiatalnak számító motorkerékpár-gyártó részlege, a Victory eddig az ősi amerikai motorgyár, a Harley-Davidson nyomdokaiban fejlesztgetett.Talán a chopperek hanyatlásának első jele, hogy a Victory mérnökei immár egészen más irányba indultak. Tavaly még csak a rajzasztalon létezett a Victory négy formabontó újdonsága . A gyár honlapot is készített kreációinak, és felkérte az internetfüggő motoros társadalmat, hogy szavazzanak, és írják meg, mire is vágynak igazán. Az eredmények értékelésével nem várt sokáig a Victory - nehogy megváltozzon a motorosok véleménye - és elkészült a Victory Vision két prototípusa, a Tour és a Street. Hova tovább, a 2008-asnak beharangozott modellek már idén ősztől megvásárolhatnak lesznek.

A két változat azonos alapokra épül. A motor szépen körbeépített szíve - a várakozásoktól eltérően - nagyon is hasonlít az eddig használt Victory blokkokra, bár a gyártó azonkívül, hogy levegő-olajhűtéses és V2-es, semmi konkrétumot nem árul még el. A jelenlegi blokkok 1683 cm 3-esek, és hatfokozatú váltó kapcsolódik hozzájuk. 1668 mm-es tengelytávja már a dragsterekét súrolja, minden bizonnyal nem is a gyors kanyarvétel, sokkal inkább a kényelmes túrázgatás fegyverének szánják. Már csak abból is következtethetünk erre, hogy nem győznek dicsekedni a túraverzió 113,6 literes tárolókapacitásával. A sportmodellt választóknak 57 literes rekeszekkel kell beérniük. A 67 cm-es ülésmagassága túragéphez mérten nagyon alacsony, de még cruiserhez se nevezhető magasnak.

Bár a Victorynak hazai forgalmazója egyelőre nincs, a régebbi típusokból is érkezett egy-két darab Magyarországra, így aztán reménykedhetünk, hogy nem maradunk Vision nélkül.