Highland DirtTrack

2007.02.27. 08:42

Megszületett a svéd válasz az amerikai kihívásra. A Harley-Davidson által korábban bemutatott XR1200-asra a Highland a DirtTrack modelljével válaszolt. A svédek már fel is vették az új modellt 2007-es gyártási programjukba. A motort a svéd cég 60 fokos V2-es 950 köbcentis, kissé visszafogott erőforrása hajtja. A Highland ezt használja off-road és supermoto gépeihez is, de most inkább nyomatékra hangolták át, és a csúcsteljesítménye így 85 lóerőre csökkent. Viszont már 4000-es fordulatszámnál 103 Nm áll a döngölt földpályán motorozni szándékozok rendelkezésére.

A váz hagyományos acélcsőváz, és a geometriát az döngölt pálya kívánalmainak megfelelően állították be. Előre hagyományos kivitelű Kayaba teleszkópvillák, hátra pedig Penske rugóstag került. A 17 colos fűzött kerekek a supermoto gépről kerültek át, de előre csak egyetlen féktárcsa jutott, viszont az egy hatdugattyús Beringer féknyerget kapott. A féktárcsák száma elől még nőhet a szériagyártás kezdetéig. Addig még lámpák és egyéb a közúti közlekedést lehetővé tevő segédberendezések kerülnek a DirtTrackre. A szalonokba idén június környékén kerülhet, előreláthatólag 3,4 millió forint körüli áron.