Kezdődik a MotoGP-évad!

2007.03.08. 18:39

A Commercialbank Katar GP futammal megkezdődik az évad a MotoGP mindhárom kategóriájában. Idén minden eddiginél hosszabb és fárasztóbb lesz a versenyszezon, hiszen 18 futamon kell részt venniük a versenyzőknek és csapataiknak, és március elejétől kezdve november elejéig folynak a küzdelmek. A csütörtöki és pénteki napok edzésfutamokkal telnek, és a hagyománytól eltérően Katarban szombaton lesz a verseny 12 órától, amelyet a Eurosport közvetít. Néhány fontosabb szám a 2007-re a MotoGP kategóriában érvényes számokról. A motorok lökettérfogata idén maximálisan 800 köbcentiméter lehet. A súlyhatár maradt a régi, azaz 148 kg. menetkészen, ellenben az üzemanyagtank kapacitása 21 literre csökkent. A felhasznált gumik darabszáma viszont korlátozva lett, összesen 31 abroncsot lehet egy versenyhétvége alatt szétnyúzni a gépeken. Ezeket vonalkóddal ellenőrzik és tartják nyilván.

A futam előtti szokásos sajtótájékoztatón Nicky Hayden a tavalyi világbajnok, Valentino Rossi, Randy de Punier, Casey Stoner és John Hopkins nyilatkoztak a világsajtónak. Hayden (Repsol Honda) elmondta, hogy felkészültnek érzi magát, annak ellenére hogy nehezen tudta megszokni az új 800-as Honda RC212V motorját. Kijelentette, hogy a tesztelések az egy dolog, de a versenyzés az egyetlen mód arra, hogy meglássuk ki hol tart. Vannak még dolgok amiken fejleszteni szeretnének, és sok a jó és gyors versenyző idén a MotoGP-ben, de nem érzi magát nyomás alatt, és a válla is rendbejött. Rossi már az új Fiat színekben volt látható, és célja a győzelem Katarban. A szezon a Yamahánál is fejlesztéssel, tesztelésekkel zsúfolt időszak volt, és a legelején nem igazán szerette a 800-as gépet, jobban kedvelte a 990-es brutális erejét. Rossi azonban már hozzászokott, és mindenféle nyomástól mentesen versenyezhet hiszen újabb 2 évre a Yamahánál versenyez az olasz világsztár. Randy de Puniet egészen jól ment a Kawasaki ZX-800RR motoron a tesztek során. Egészségileg végre rendben van, és készen áll az első futamra. Casey Stoner a Ducati újonca elmondta, hogy már jó uton járnak, de még sokat kell dolgozniuk mire versenyképesek lesznek az élen állókkal szemben. Stoner nagyon örül, hogy végre gyári csapatban versenyezhet.

Update: A közben lezajlott a 125 köbcentisek első szabadedzése, ahol Talmácsi Gábor szenzációs 2p 07,184mp-es köridővel a leggyorsabb volt Pasini, Faubel és Ranseder előtt.